anoniem Geplaatst: 22 oktober 2003 Delen Geplaatst: 22 oktober 2003 wie heeft daar ervaring mee. Ik ga misschien een laptop kopen, maar dat is een clone laptop. Deze is van zeer lage prijs. dit word over de laptop gezegd in een reactie op een mail: De laptop is geen Merk maar een kloon deze klonen worden in azie geassembleerd met vrijwel dezelfde configuraties als de topmerken maar zijn beduidend goedkoper. Hierbij voeg ik de volledige specificaties > Intel p4 2.0ghz > 30 gb harddidsk 5200 rpm > 512 mb ddr sdram pc 2100 > Dvd/cdrw combo drive > 32mb video onboard shared > 15 inch Xga TfT > Wlan (wirelesskaart maar kan dus aangesloten worden op elk > netwerkje of regelrecht op het internet) > 56k modem > Windows xp pro nederlands >2 jaar garantie onsite systeem > aanvullend: > 2x usb 2.0 > geen diskettedrive, > 1 x pcmcia slot > snoer en adapter zijn erbij > werkduur batterij is gemiddeld 3 uur maar dit is relatief > aan welke aplicaties u draait. zoals je ziet is dit kwa specificaties niet raar. De prijs is maar €450 !?!?!?!?!? is dit hetzelfde princiepe als de Aldi pc's? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2003 Garantie tot de deur??? :o Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2003 Voor die prijs? Van de vrachtwagen gevallen of in elk geval inferieure onderdelen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2003 zou het zaakje toch niet erg vertrouwen hoor, is dat een gekende zaak? aan die prijs zou ik ze anders wel per gros aankopen en doorverkopen met winst hoor, en zoals vermeld in het forum; van de camion gevallen of inferieure onderdelen!!! elios Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2003 in een extra mail wordt er gezegd: deze klonen worden in azie geassembleerd met vrijwel dezelfde configuraties als de topmerken maar zijn beduidend goedkoper. Let wel dit is een hele beperkte aanbieding om onze shop te promoten meer niet, straks leveren wij ook gewoon kwalitatieve hardware tegen normale maar natuurlijk voordelige prijzen. Het gaat hier gewoon om een stuntaanbieding. als de shop straks gevuld is met alle artikelen gaan wij wel onder rembours leveren Ook komen er andere betalingsmogelijkheden. creditcard paypal Mocht er niet geleverd kunnen worden om wat voor reden dan ook dan zijn wij verplicht u uw geld terug te geven en ook waren wij dat niet verplicht dan lijkt het ons wel de normale manier van zakendoen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2003 ach, maakt het uit iedereen roept bij medion ook dat het altijd crap is, valt bij mij wel mee Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2003 Geen garantie dus? :o Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2003 Geld opsturen en dan product krijgen ??? dit is heel vaag. Als jer het tcoh wilt proberen doe de betaling dan via credit card, die kunnen de boel terugdraaien als ze je geen notebook opsturen. Je kan ook checken bij de crdeit card firma als ze onder die naam bij hun bekend staan of nog beter de KVK. Its up to you : Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2003 Een beginnende webshop zou ik nooit of te nimmer vertrouwen. Kan net zo goed een 15-jarige bijklussende scholier achter zitten die met de noorderzon vertrokken is als er problemen zijn. Bosje, creditcard komt nog, nu nog niet. Dus het is echt overmaken en dan hard hopen dat ie z'n verplichting nakomt. Als ie dat niet doet, heb je geen poot om op te staan bij de bank, want een overboeking is, in tegenstelling tot een incasso, niet te storneren en je bent je geld dan ook kwijt. Het begint steeds meer op een oplichter te lijken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2003 [quote:5222f0d7ee="Ben Jonson"]Geen garantie dus? :o[/quote:5222f0d7ee] Je hebt 2 jaar on-site garantie. zie www.compies.nl zie ook: http://www.zdnet.nl/talkback.cfm?id=31263&tbid=17183 en ook: http://www.zdnet.nl/talkback.cfm?id=31263&tbid=17176 ook zoeken op het forum van tweakers brengt veel resultaten..... alleen is er nu ff een board maintenance. Zodra de boel weer up is zet ik er ff een linkje op. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2003 http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/823910///compies http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/825001///compies http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/824715///compies iedereen zegt dat het geen zuivere koffie is (waarschijnlijk ook zo) maar er is niemand met ervaring.... verder is er nie veel info over het bedrijf te vinden...misschien een leuk zaakje voor Dhr de vries???? :P Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2003 Nou ja, je hoeft niet persé ervaring met zoiets te doen: eerst betalen, dan geleverd krijgen is iets waar ik niet (meer) aan begin. Ik ben nl. zelf een keer voor 500 gulden het schip in gegaan. Alleen omdat die kerel een fout had gemaakt (eenmalige incasso zonder handtekening is niet geldig) heb ik uiteindelijk na drie maanden m'n geld via een procedure bij de bank teruggekregen. Degenen die vooraf geld hadden overgemaakt via een overboeking (sommigen 5000 gulden) waren alles kwijt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2003 [quote:c9ecf2d6e0="BrigitteW"]Nou ja, je hoeft niet persé ervaring met zoiets te doen: eerst betalen, dan geleverd krijgen is iets waar ik niet (meer) aan begin. Ik ben nl. zelf een keer voor 500 gulden het schip in gegaan. Alleen omdat die kerel een fout had gemaakt (eenmalige incasso zonder handtekening is niet geldig) heb ik uiteindelijk na drie maanden m'n geld via een procedure bij de bank teruggekregen. Degenen die vooraf geld hadden overgemaakt via een overboeking (sommigen 5000 gulden) waren alles kwijt.[/quote:c9ecf2d6e0] dan ben je voor veel geld het schip in gegaan.. :( da's balen... ik wacht nog wel ff met kopen totdat er recenties over het bedrijf en over de laptop zijn. als ik recenties vind of iets dergelijks dan zet ik het wel ff op ddit forum. Is natuurlijk wel een koopje, zo'n laptop voor zo weinig geld. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2003 Je kunt volgens mij ook bij ze langs gaan, als ik bij de contactgegevens van compies.nl kijk: Bedrijfsgegevens postadres Compies.nl postbus 63047 3002 ja rotterdam. Vestigings adres heiman dulleartplein 3 3024ca rotterdam [b:f334617cf0]Bezoek alleen na afspraak ![/b:f334617cf0] Als je daar een laptop wilt kopen, zou ik hem ieg gaan halen.... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2003 dacht ik ook....maar kreeg dus deze reactie: [quote:7c414871cb="compies schreef in een mail naar mij"]Langskomen is niet mogelijk wij zijn een webshop en geen winkel Rembours is voor ons geen mogelijkheid aangezien het om een stuntpromotie gaat er word te vaak besteld en uiteindelijk niet aangenomen. [/quote:7c414871cb] Er wordt ook gezegd dat de stunt gebruikt wordt voor promotie van de shop. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2003 Nou, de promotie is gelukt hoor, alleen niet in positieve zin :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2003 Persoonlijk zou ik er niet over piekeren zo'n ding te bestellen. Ik vind dat de geur van oplichterij er niet vanaf walmt, maar druipt. Stel jezelf de vraag: kun je voor ?450 een snelle, mooie laptop kopen? Volgens mij is het antwoord op die vraag: NEEN. Punt. Kan niet. Klaar. Doen alsof het wel kan is vragen om problemen. Hoe dan ook, er zijn meer mensen die zich afvragen hoe dit in elkaar zit. Lees: http://www.pcmag.nl/pcmag.cfm?id=31263 Er zijn door heel wat lezers reacties op het artikel gepost, daar zitten best interessante dingen bij. Zoals deze: http://www.pcmag.nl/talkback.cfm?id=31263&tbid=17198 Of deze: http://www.pcmag.nl/talkback.cfm?id=31263&tbid=17175 P.S. Wat mij nog opvalt is dat ze bij dit systeem dan ook nog Windows XP [b:8d33ac3f6e]pro[/b:8d33ac3f6e] leveren, alsof ze nog ruimte genoeg hadden in het budget... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2003 Deze reactie geeft misschien nog wel beter weer wat er allemaal niet deugt: [url]http://www.pcmag.nl/talkback.cfm?id=31263&tbid=17257[/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2003 Als je op 'laptop' zoekt op google (zoeken op [b:132218d614]afbeeldingen[/b:132218d614]), dan is dat plaatje van de 'compies-laptop' het vierde plaatje dat gevonden wordt :D :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2003 Een postbusnummer waar ook cannabisproducten worden verstuurd? Misschien ben ik ouwerwets, maar daar heb ik toch wat moeite mee als ik een PC wil kopen. Trouwens iemand uit de buurt van Rotterdam al eens langsgeweest op dat adres? Wat is het voor woning/pand/bedrijf? Het ligt in het havengebied bij de Westzeedijk/Delfshaven. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen