anoniem Geplaatst: 19 oktober 2003 Delen Geplaatst: 19 oktober 2003 Hoi Ik heb van iemand een moederbord (komt uit compaq pc) en een AMD (850mhz) processor overgekocht. Ik heb daarbij de rest nieuw gekocht (behuizing, cd-rom etc) plus een WD harde schijf van 60gyg 7200rpm en 8 cache. Als ik nu de pc probeer op te starten, begint het probleem al dat ik blijkbaar niet (via de DEL toets) in de BIOS kan komen?? Ik heb er een opstartdiskette inzitten plus windows XP cd rom, dus je zou zeggen dat een van de twee zou moeten opstarten, maar ik krijg op een gegeven moment op mijn scherm " de hardware configuratie wordt gecontroleerd" maar daarna doet het systeem dus niets meer. Ik heb al van alles geprobeerd, maar kom er niet uit. Wie weet wat ik nog meer kan doen? Gr Ronald Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2003 Is toch geen Compaq mobo he? Je kunt F10 proberen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2003 Nee het is een ASUS P28 moederbord Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2003 Dan wordt de HD in elk geval niet ondersteund. Hoe heb je de boel aangesloten qua pri en sec controller? Probeer het eens met alleen maar de floppydrive. Huh? Een P2B met een Athlon??? Hoe ga je dat voor elkaar krijgen trouwens? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2003 Sorry het is geen ASUS. Zit op mijn eigen moederbord te kijken ipv op het moederbord van de PC die ik bouw. Ik weet niet zeker of het moederbord van Compaq is. Er staat alleen iets van UWAVE op??? Gr Ronald Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2003 Dat is het merk inderdaad. Verder geen info? Hij zegt bij het starten niet "press ..... to enter setup" of zo? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2003 Nee. Hij start zeg maar wel op, zodat ik COMPAQ in beeld heb, ook laat hij een gedeelte van de bios zien, maar hij geeft bij niet aan welke toets je moet indrukken om in de BIOS te komen. gek wordt ik ervan.... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2003 Bij bepaalde oudere Compaqs is het zo dat het bios op de harde schijf stond. Als je die er niet bij hebt, kun je ook niet in het bios komen. Je kunt de Rompaq op een diskette zetten en zo booten, maar dan moet je wel weten uit welke Compaq het moederbord is gehaald. Je hebt er toch niet teveel voor betaald hoop ik? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2003 [quote:cbb57f116a="ronaldt"]Nee. Hij start zeg maar wel op, zodat ik COMPAQ in beeld heb, ook laat hij een gedeelte van de bios zien, maar hij geeft bij niet aan welke toets je moet indrukken om in de BIOS te komen. gek wordt ik ervan....[/quote:cbb57f116a] Probeer alle Fn toetsen, dat wil wel eens verschillen. Als je het Compaq scherm ziet, kan je uberhaupt wat intoetsen ? Hangt ie daar of start ie door. Dat is mij niet zo duidelijk. Compaq heeft meestal de gewoonte om het scherm te laten zien en dan hangt ie. Dit los je alleen op door eerst het hardware confilct op te lossen. Tip probeer hem op te starten met een kleinere HD ? Hoe heb je die truwens aangesloten, de jumpers Deze moeten op CABLE SELECT staan. Moet je op internet zoeken of de hd dan op het eerste of laatste aansluitpunt moet. Verder ook de tips van Brigitte ter harte nemen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2003 Ik heb er (incl 256 md geheugen, en video kaartje) 40,= voor betaald. Ik zal proberen er een kleinere HD op aan te sluiten, en moet dan misschien maar een ander MOBO op de kop tikken. Gr Ronald Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen