anoniem Geplaatst: 19 oktober 2003 Delen Geplaatst: 19 oktober 2003 Hallo Iedereen Ik heb een nieuwe harde schijf in mijn computer gezet namelijk een 80 GB harde schijf. Er zat eerst een 7 GB harde schijf in met Windows 98 onder een pentium 2 400 mhz en 180 geheugen. De computer is nu in een keer heel erg traag geworden en kan nu geen aplicatie en liedje meer tegelijk aan. Groetjes Roy :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2003 Heb je beide harde schijven op dezelfde IDE kabel? Draait Windows misschien in 16 bits compatibiliteit mode? Is onder Apparaatbeheer van Systeem op het Configuratiescherm de IDE controller voorzien van een uitroepteken o.i.d.? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2003 heb je ook de jumpers goed geplaatst? Ik had eens een verkeerde jumper setting, toen ging de snelheid van mijn systeem ook flink omlaag. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2003 Is de DMA-optie ingeschakeld? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 20 oktober 2003 Je moet je 2e Hd iid op slave hebben. Gezien het een iets ouder systeem is, moet je de 2e hd op ide2 zetten. Dus bv: HD1 op ide1 als master HD2 op ide2 als slave cd-rom moet je ook verdelen over ide1 en 2 Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen