anoniem Geplaatst: 16 oktober 2003 Delen Geplaatst: 16 oktober 2003 Maxtor HDD 20GB-7200rpm gekregen. Als slave op ide-1 gezet. Wordt herkend in bios als 20 gb hdd. In verkenner maar 2 gb. Is fat32. Met fdisk is de hdd niet te zien. Met Partition magig 8.0 wel maar geeft BAD aan. Is de hdd overleden of zijn er nog trucks uit de hoge hoed te toveren om de hdd te redden? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 17 oktober 2003 Heb je de schijf al geformateerd? Welk OS gebruik je? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 17 oktober 2003 download de analyse tool van maxtor : dat is powerdiag en die vertelt je of fe hd wel in orde is Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 17 oktober 2003 Dat is ook het vreemde, na wat problemen (jumpertjes stonden wazig) heb ik de hdd uiteindelijk in de bios kunnen laten herkennen. Kunnen formatteren via partition magic van ntfs naar fat 32. Ik gebruik op dat systeem (heb netwerkje van 3 pc's) xp-pro die draait op fat32. Heb je een oplossing?. Heb al aan een lo-format lopen denken maar ben daar toch wat voorzichtig mee. Heb jij, of iemand anders, misschien een idee? V.w.b de powerdiag tool van maxtor, die ga ik nu opzoeken en uitproberen, ik laat het jullie weten, alvast bedankt voor de moeite. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 17 oktober 2003 Voor andere geinteresseerden, powermax staat hier http://www.maxtor.com/en/support/downloads/powermax.htm Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 17 oktober 2003 als je toch aan het downen ben, doe ook maxblast. Hiermee kan je de HD in 1-2 minuten partitioneren en formateren. Zowel FAT32, NTFS of een combi ervan. (evt data op de hd ben je wel kwijt) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 17 oktober 2003 Mensen, na het uitvoeren van een low-format via de tip om powerdiag van maxtor te downloaden heb ik de hdd weer werkend kunnen krijgen. Moest wel eerst via partition magic het logische station verwijderen, dat lukte via fdisk niet, vreemd. Maar ja, zal wel aan Ome Bill liggen. In ieder geval, bedankt iedereen voor het meedenken. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen