anoniem Geplaatst: 15 oktober 2003 Delen Geplaatst: 15 oktober 2003 Ik heb een probleem! Ik heb een Harddisk met verschillende besturingssytemen (gemaakt met Partition Magic 7.0). Daarop staan 2 besturingssysteen n.l. Dos6.22en Windows 98. Beide systemen zjm te booten met Bootmagic. Deze harddisk (1.2Gb) is te klein geworden, zodat ik deze graag over wil zetten naar een grotere harde schijf (80Gb). De data op deze harddisk is erg belangrijk en mag dus niet verloren gaan. Op de DOS-partitie staat bijvoorbeeld een wat oudere boekhouding waarvan geen backup beschikbaar is. Op de Windows partitie staan dokumenten die bewaard moeten blijven. Kan iemand mij zeggen hoe ik dit varkentje kan wassen?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2003 Zowel met Ghost als met DriveImage kun je een schijf in zijn geheel kopiëren. Tijdens het overzetten kun je de grootten van de diverse partities zonodig aanpassen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2003 "Op de DOS-partitie staat bijvoorbeeld een wat oudere boekhouding waarvan geen backup beschikbaar is. Op de Windows partitie staan dokumenten die bewaard moeten blijven." ------------------------------------------------------- je hebt wel veel vertrouwen in je hd als je nooit backups maakt........ Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2003 Met Ghost of DriveImage kan ik de schijf dus kopiëren! Hoe gaat dat dan in z'n werk. Kan ik b.v. opstarten met Ghost op een floppydisk en dan vervolgens de Eerste harddisk in z'm geheel kopiëren naar de nieuwe? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2003 [quote:61343c28e7="gerben"]Zowel met Ghost als met DriveImage kun je een schijf in zijn geheel kopiëren. Tijdens het overzetten kun je de grootten van de diverse partities zonodig aanpassen.[/quote:61343c28e7] Hoe doe ik dat? Kan ik Ghost op een floppydisk zetten en dan vervolgens opstarten met deze floppydisk en de eerste harddisk in z'n geheel naar de nieuwe harddisk overzetten? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2003 [quote:42ccd738eb="lharlar"]Met Ghost of DriveImage kan ik de schijf dus kopiëren! Hoe gaat dat dan in z'n werk. Kan ik b.v. opstarten met Ghost op een floppydisk en dan vervolgens de Eerste harddisk in z'm geheel kopiëren naar de nieuwe?[/quote:42ccd738eb] Ja! :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 16 oktober 2003 Je kunt ook kiezen voor een verse installatie van windows 98 op de nieuwe schijf en dan de oude schijf erbij inhangen. Op die manier heb je een mooie verse install en kun je de data zo overpompen van de ene naar de andere schijf. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen