anoniem Geplaatst: 5 oktober 2003 Delen Geplaatst: 5 oktober 2003 Waarvoor dienen deze connectoren die aan mijn voeding zitten? Ik heb ze nu niet aangesloten en hij draait al twee dagen probleemloos. [img:5586a08230]http://www.scoutingbladel.nl/~scouts/con1.jpg[/img:5586a08230] [img:5586a08230]http://www.scoutingbladel.nl/~scouts/con2.jpg[/img:5586a08230] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 5 oktober 2003 De bovenste is een AUX connector, bedoeld voor extra stroom voor het moederbord. Veel moederborden hebben hier geen aansluiting voor. Linksonder is een P4 stekker, met hetzelfde doel. De aansluiting zit meestal dicht bij de processor. Vooral wat oudere borden hebben hier ook geen aansluiting voor, nieuwere meestal wel. Rechtsonder is een fan connector. Mogelijk is de fan van je voeding regelbaar/meetbaar via het moederbord. Aan te sluiten op de power fan header van je bord. Ook die zit er niet altijd. Geen van alle is perse nodig, maar wel beter als je ze gebruikt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 5 oktober 2003 Ik die fan connector nu aangesloten op PWR_FAN1 aansluiting op mijn moederbord, en de 1e casefan op CHA_FAN1 en de 2e casefan gewoon op een voedingsconnector. Maar nu draaid mn fan in de voeding helemaal niet, is dat normaal en gaat ie alleen draaien als het nodig is, of heb ik het niet goed aangesloten? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 5 oktober 2003 Wat voor een voeding heb je dan. Zover ik weet blijft normaal de voedingsfan altijd, zij het soms op een gereduceert toerental draaien. Deze fan zorgt in sommige pc's namelijk voor de enige airflow (nie bij jou van toepassing) in de case. Maar de gemiddelde voeding word zonder een draaiend fannetje er in toch echt te warm. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 5 oktober 2003 Ik heb een Chieftec kast met daarin een Chieftec 360 Watt voeding. Ik heb net de connector weer losgehaald en dan draait de voedings fan ook niet (meer). Ik weet niet of ie draaide voordat ik de connector had aangesloten Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 5 oktober 2003 Dan zou ik er snel een ander fannetje in stoppen of een andere voeding nemen. De voeding gebruiken zonder fan kan oververhitting van de voeding tot gevolg hebben en eventueel brandgevaar veroorzaken. Scenic20 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 5 oktober 2003 Dan ga ik snel terug naar de winkel want ik heb de kast en voeding pas donderdag gekocht. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen