anoniem Geplaatst: 4 oktober 2003 Delen Geplaatst: 4 oktober 2003 Ik heb een nieuwe hd aangeschaft, een Maxtor DiamondMax Plus 9 van 120 GB. Het betreft een serial ATA model. Mijn moederbord ondersteunt echter maar tot Ultra DMA 100. Hoeveel prestatiewinst kan ik verwachten als ik deze aansluit op een 133 controller? Bvd! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 oktober 2003 Geen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 oktober 2003 je hardeschijf haalt waarschijnlijk het maximum van ata 100 nog niet/nauwelijks vandaar dat het weinig uitmaakt om hem meer bandbreedtete geven Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 oktober 2003 Ben ik de enigste die hier wat vaag aan vind :-? Als ik het goed begrijp wil hij een S-ata hdd op een ATA133 controller aansluiten en vragen of dat een snelheidswinst geeft tov een ATA100 controller....(correct me if i am wrong) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 oktober 2003 Inderdaad, was me nog niet opgevallen. S-ATA is minimaal 150, dus zou het een niet bestaand probleem moeten zijn. De gewone IDE controller zou wel ATA100 kunnen zijn, maar daar kun je dat ding niet op aansluiten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 oktober 2003 vroeg me ook al af hoe hij die S-ata hdd op die idd connecter op zijn mobo wil aansluiten :wink: Bericht aan topic starter: Zeg eff duidelijk wat je precies wil weten, want hier klopt namelijk niks van :wink: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen