anoniem Geplaatst: 30 september 2003 Delen Geplaatst: 30 september 2003 Kan de laser van de cd-rom speler je ogen beschadigen??? En als dit zou kunnen, kan het dan ook nog als er [b:160be69569]geen[/b:160be69569] stroom op de cd-rom speler staat? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 30 september 2003 Ik denk dat als er geen stroom op de speler staat, dat de laser dan niet aan kan staan, dus dan zal ie in ieder geval geen schade veroorzaken... Maar als ie aanstaat, dat weet ik niet... Maar het lijkt me niet gezond... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 30 september 2003 Wil je kijken of hij het doet ofzo? :lol: Ik zou er in ieder geval niet in kijken, en zowiezo alleen de (onderdelen) van een PC openmaken/aanraken als er GEEN spanning op staat. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 30 september 2003 Als je cd-rom uitstaat doet die laser niks. Maar de laserstraal van een cd-rom speler is onzichtbaar, en dat maakt het zo gevaarlijk omdat je niet kan zien of je met dat ding in je ogen zit te schijnen. Ik zou als ik jou was niet met zo'n ding gaan klooien, want je ogen moeten dacht ik nog wel langer mee dan vadaag :lol: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 30 september 2003 [quote:95fa3cd637="De Geest Van Oirlo"]Wil je kijken of hij het doet ofzo? :lol: Ik zou er in ieder geval niet in kijken, en zowiezo alleen de (onderdelen) van een PC openmaken/aanraken als er GEEN spanning op staat.[/quote:95fa3cd637] Ben nieuwgierig, en heb hier nog een oude liggen. Wil die wel eens slopen om te kijken hoe dat ding er van binnen uitziet :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 30 september 2003 [quote:3c71234002]Wil die wel eens slopen om te kijken hoe dat ding er van binnen uitziet[/quote:3c71234002] Kijken? Ga hem modden zou ik zeggen :lol: . Zet er een leuk raampje in of zo, of een lampje :P Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 30 september 2003 [quote:0342e9b237="-=DDA=- Raptor"][quote:0342e9b237]Wil die wel eens slopen om te kijken hoe dat ding er van binnen uitziet[/quote:0342e9b237] Kijken? Ga hem modden zou ik zeggen :lol: . Zet er een leuk raampje in of zo, of een lampje :P[/quote:0342e9b237] Ja, maar als er stroom op dat ding staat is dat misschien niet zo verstandig, zo'n raampie Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 30 september 2003 Als er een cd inzit kan je die laserstraal nooit in je ogen krijgen. Denk ook eens aan de vele diskman's die een klein glaasje bovenop hebben. Als je het raampje om de laser heen bouwt kan er niks fout gaan lijkt mij! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 1 oktober 2003 Ik heb inmiddels ff met google gekekn en vond dit : "A Class 1 laser or laser system emits levels of optical energy that are eye-safe and consequently require no controls. An example of this class of laser system is the checkout scanning device found in most grocery stores." Aangezien cd-spelers volgens mij altijd class 1 zijn (staat erop) zou het geen kwaad kunnen. Wel een beetje tegenstrijdig dat er als waarschuwing bij staat op m'n cd-rom dat je het ding niet moet openen :roll: http://www.tpub.com/content/et/12419/css/12419_24.htm Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 1 oktober 2003 Dat ding mag je wel open halen, als je maar tegelijke tijd de laser op een of andere manier aanzet. Zo'n zegeltje waar op staat "niet openen" of iets dergelijks is lijkt mij voor de garantie. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen