anoniem Geplaatst: 22 september 2003 Delen Geplaatst: 22 september 2003 Hi all Ik heb nu een RAID 0 systeem maar wil een extra hd toevoegen buiten de RAID config om. Is dit uberhaupt mogelijk en zo ja waar moet ik op letten. bvd Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2003 Het maken van een RAID varieert. Het hangt ervan of het hardware of softwarematig gebeurt. Verder is het belangrijk om een backup te maken. RAID 0 staat voor Striping without parity. Dit houdt in dat je alleen performance hebt, crasched een schijf dan ben je alles kwijt. Je bent ook alles kwijt als je een nieuwe stripset gaat maken. Tevens is het handig dat alle HD's even snel zijn. Ik weet niet zeker of ze ook even groot moeten zijn, ik dacht het niet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2003 het is natuurlijk mogelijk om een extra hd toe te voegen, zonder dat deze wordt toegevoegd aan de raid 0 configuratie. Heb jij een aparte raid kaart in je pc zitten, of zit raid op het moederboard geïntegreerd? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen