anoniem Geplaatst: 8 september 2003 Delen Geplaatst: 8 september 2003 ik ga een hele niuewe pc kopen om de nieuwste spellen te kunnen spelen maar ik twijfel over hard schijf. is het goed om een 8mb buffer schijf te kopen of is 2 mb ook goed ben nu namlijk van plan om de maxtorplus9, 80 GB 7200rpm ata133 8MB te kopen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2003 De prestaties met 8 Mb zijn iets groter dan met 2 Mb maar om de nieuwste spellen te kunnen spelen is dat prestatieverschil te verwaarlozen, veel geheugen, een snelle processor en een geweldige videokaart zijn veel belangrijker. Het verschil tussen 2 Mb en 8 Mb bij het van schijf laden van een spel is nauwelijks merkbaar dus echt belangrijk is dit niet. Als het prijsverschil geen probleem oplevert kun je inderdaad voor de 8 Mb versie gaan maar voor het spelen van spellen is het niet noodzakelijk. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2003 Waar merk je dan wel verschil in prestatie tussen een 2mb en een 8mb buffer schijf Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 9 september 2003 Ik zou zelf gaan voor de WD. Dat verschil in ata-100 vs ata-133 is er bij wd en maxtor alleen op papier. Als je echt iets sneller wilt, neem dan sata Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 9 september 2003 [quote:c6806718c7="Kaz'Duzar"]Waar merk je dan wel verschil in prestatie tussen een 2mb en een 8mb buffer schijf[/quote:c6806718c7]Storagereview.com heeft daar een mooi artikeltje over: http://www.storagereview.com/php/tiki/tiki-index.php?page=BufferSizes Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 9 september 2003 [quote:34ea508376="DarkScribe"]veel geheugen, een snelle processor en een geweldige videokaart zijn veel belangrijker. [/quote:34ea508376] [off-topic]Dit vind ik nu echt de grootste fout die mensen maken bij het kopen van een pc. Denken zolang er maar veel geheugen inzit en een snelle processor zal het allemaal wel goed zijn. Ten eerste is een goed moederboard met een goeie chipset toch de ondergrond van je hele systeem. De chipset communiceert tenslotte met de losse onderdelen op het board. Ook zegt veel geheugen niet alles, de snelheid van de bus is ook van belang. Ditzelfde geld voor de processor, 800 mhz zal toch altijd sneller communiceren dan een 533.[/off-topic] Echter tussen 2mb en 8mb cache zal je niet zoveel verschil merken. Maarja als je het goed wilt doen zou ik in een keer gaan voor de 8mb cache. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen