anoniem Geplaatst: 7 september 2003 Delen Geplaatst: 7 september 2003 Na een format van mijn pc zijn mijn CD Writer en DVD rom niet meer overal herkenbaar. Apparaatbeheer geeft aan dat beide drives goed functioneren en ook in de verkenner zijn deze drives gewoon te benaderen. Maar na installatie van Nero bleek dat mijn drives niet te selecteren waren. Hetzelfde geldt voor het freeware programma 'cdex' waarmee muziekfiles van CD's geript kunnen worden. Ook hier kan ik geen drive selecteren. Wat is er mis? CD-Writer: HP CD Writer + 9100 DVD rom: Samsung DVD Rom SD-616Q Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2003 Je moet de nero versie (oem) gebruiken die bij de HP9100 is meegeleverd anders herkent hij de drive niet. . DVD kan je pas afspelen als je een pgm als PowerDVd, Windvd installeert. Gegruik de software die is meegeleverd met deze 2 apparaten Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2003 Ik heb dit ook een keer gehad na een schone installatie. Het gebeurde nadat ik nero had geinstalleerd en daarna deze verwijdert en opnieuw geinstalleerd en opgelost Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2003 De DVD speler krijg ik al niet zichtbaar te zien in andere toepassingen, ook niet na installatie van PowerDVD (meegeleverd met de drive). Ook de writer wilt nog niet, maar daar zal ik nog eens mee stoeien. Dat de DVD-rom niet herkend wordt door andere toepassingen vind ik wel vreemd... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2003 Het probleem is te verhelpen als je daemon-tools installeer het is een gratis progje ( effe opzoeken met google ) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2003 Die gebruikte ik inderdaad al, dat werkt wel, maar was niet precies wat ik wilde. Ik wil mijn muziek CD's bijvoorbeeld gewoon kunnen rippen vanaf de CD in Cdex, maar dat lukt nu niet... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 september 2003 Draai je nu toevallig Xp dan zou het bv wel een een ASPI driver probleem kunnen zijn Download dan Forceaspi en het is opgelost Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 september 2003 Hmm, ik had voor de formattering ook al XP en de ASPI drivers van Adaptec. Maar ik zal deze eens proberen. Bedankt voor de tip alvast. :) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen