anoniem Geplaatst: 2 september 2003 Delen Geplaatst: 2 september 2003 Onlangs kocht ik op en beurs een 2e-hands Compaq, model Evo 310v met op het (Compaq 041Ch) moederbord 4 geintegreerde usb 2.0 poorten. Weet iemand hoe je die aan de praat kunt krijgen onder Windows 98SE? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 2 september 2003 voor zo ver ik weet kan dat gewoon niet. onder windows 2000 kon het wel met een patch. en onder win xp met sp1. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 2 september 2003 de USB drivers voor 98SE downloaden bij Compaq als ze die hebben. Weet je zeker dat een EVO310v USB 2.0 heeft en geen USB 1 ? Als je geen USB 2.0 apparaten heb, dan kan je ze zo aansluiten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 3 september 2003 Nee, Compaq heeft ze niet. Ik heb een USB 2.0 driver voor Windows 98SE gedownload van de Intel site voor mijn Intel 845G chipset en geinstalleerd. Apparaatbeheer meldt nu onder het kopje 'Universal Serial Bus Controller' dat er een Intel USB 2.0 Enhanced Host Controller en een USB 2.0 Root Hub Device is geinstalleerd. Er stond al een Standaard Universele Host-Controller voor PCI naar USB en een USB Root Hub. Die laatste twee staan overigens twee keer vermeld, is dat normaal? Ik heb (nog) geen USB 2.0 apparaat, dus ik kan nog niet proberen of alles werkt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 3 september 2003 Ik vermeldde eerder een verkeerd moederbordnummer (041Ch). Dat was van mijn oude Compaq Pentium II. Het Pentium 4 moederbord heeft 07E8h als nummer. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 3 september 2003 Dat ie dubbel staat is geen probleem : je hebt als het goed is dan 2 USb aansluitingen. Leuk dat je de USB 2.0 hebt geinstlleerd en windows geeft geen uitroepteken. Dus zou ie het moeten doen. Veel plezier ermee :P Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen