anoniem Geplaatst: 1 september 2003 Delen Geplaatst: 1 september 2003 Sinds kort heb ik een probleem bij het aanzetten van de PC. Na inschakelen blijven de lampjes (Power+HD) branden, maar gebeurt er verder niets. Als ik daarna de Reset-knop enkele keren kort indruk, loopt de PC door de Power-On-Self-Test en start normaal op. Bij slechts 1 keer reset indrukken blijft de PC ook hangen. Configuratie: Asus P2B met P3-800, 256MB en 1x10GB 1x80GB HD, NVidea Geforce MX200, Win XP Pro. Ik heb de basisconfiguratie reeds 3 jaar en zeker de laatste 6 maanden geen hardware-wijzigingen aangebracht. Wie heeft een idee?? Moet ik me zorgen gaan maken over de voeding? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2003 zitten alle kabels goed aangedrukt (ide e.d.)? Jochem Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2003 Ik heb ze gecontroleerd en geen losse connectoren aangetroffen. Het gekke is dus dat de PC na twee korte resets WEL opstart.. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2003 Kijk de reset switch eens na. Mocht deze blijven hangen krijg je ook van dat soort rare dingen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2003 Resetknop lijkt mechanisch OK. Als ik de PC opnieuw opstart zonder de resetknop aan te raken, blijft de PC ook hangen.. Kan het zijn dat een (oudere) computervoeding kort na inschakelen te weinig vermogen levert, waardoor opstarten wordt geweigerd door moederbord? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2003 Je redenering klopt, bij het opstarten moet de voeding meer "power" leveren als bij al het andere gebruik. Alleen daar is een voeding ook op gebouwd. Kan je alleen aanraden een andere voeding te proberen als je daaraan kunt komen.... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen