Ga naar inhoud

'high speed compact flash card'?


Aanbevolen berichten

De commercie (reclame) heeft begrippen zich dusdanig toegeeigend dat je de neiging kunt hebben, indien er vanuit enigzins technisch onderlegde hoek wordt gesproken over 'high speed', dit als aparte vorm te beschouwen in de zin van een op zich staand produkt. Er is op het gebied van de flash-chip technologie sprake van immer hogere prestaties; eerdere chips kunnen de vereiste data-stroom niet verwerken, modernere wel.
Link naar reactie
Ik heb in het verleden wel testen gezien. Er zijn langzamere en wat snellere kaarten/merken. De verschillen zijn niet dramatisch, tot 30% meen ik mij te herinneren. De grote verschillen zitten in de fototoestellen zelf. Mijn Canon is op dat punt redelijk snel. De kaart die standaard bijgeleverd wordt, die zou snel genoeg moeten zijn. Zelf heb ik 3 kaarten, de originele 32MB, een sandisk 128MB en een Dan Elec 256MB. Niet gekocht op snelheid, gekocht omdat die op mijn route kwamen. Niemand die me kon vertellen wat echt goed was. Ik heb mijn toestel wel eens (per ongeluk) op video gezet. De opnames zagen er okay uit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...