Ga naar inhoud

Laptop advies


Aanbevolen berichten

Omdat ik twijfel tussen een laptop en een vaste pc, ik ga namelijk volgend jaar op kot, heb ik even een kijkje genomen in het gamma laptops. Een gewone pc zou ik zelf samenstellen maar bij een laptop is dit nogal moeilijk dus ik kwam op deze configuratie terecht: CPU: INTEL® Pentium 4 2.67GHz TFT: 15.1inch Geheugen (RAM): 512MB SO DDR-RAM Grafische kaart (VGA): 64MB nVidia GeForce 440 Go Harde schijf: 40GB Sound: 3D Sound CDdrive: Combo Drive 24/24/24/8x (CD-ReWriter en DVD lezen) Floppy: neen Maximale resolutie: 1024x768 Aansluitingen: 4x USB, 1x parallel, 1x IrDA, 1x PS/2, 1x TV-Out, 1x FireWire, 1x LAN Toetsen: 84 Muis: Touchpad Gewicht: ca.3.5Kg Maten (BxHxD): 328mm x 46mm x 274mm Akku: Lithium Ion Bijzonderheden: 56k Modem intern, Card-Reader, USB 2.0 --> Dit systeem ziet er voor mij heel goed uit. De prijs is ok en wat ik er mee wil aanvangen is het volgende: in de eerste plaats is het voor op kot, dus om te gebruiken voor schoolse toepassingen. Deze zullen hier ongetwijfeld zonder probleem op draaien. Maar in het weekend zou ik deze laptop ook wel willen gebruiken om te gamen. Daarom dat ik een beetje op zoek ben naar een soort review van die grafische kaart die in die laptop zit. Ik vind nergens een duidelijk antwoord op de vraag of deze kaart écht een goeie is, er wordt tegenwoordig zoveel gezegd :s. En dan te denken aan wat er achtereen op de markt komt: half-life 2. Zal ik dit hiermee goed kunnen spelen??? Ook andere adviezen ivm deze laptop zijn altijd welkom!!!! Is het bevoorbeeld geen te grote onhandigheid dat er geen floppy in zit?? Alvast bedankt!!!!!!!!!!!! Frederick
Link naar reactie
Het verschil tussen topkaarten als Radeon 9800/9700 en GeForce FX 5900 (5800 zijn we niet zo over te spreken :P ) en een Nvidia GeForce 440 Go is natuurlijk gigantisch, maar als je naar laptops kijkt is dit wel zo'n beetje het beste dat je kunt krijgen. Je moet niet verwachten dat je alle opties aan kunt zetten, maar je moet toch huidige games wel op 1024x768 kunnen spelen. Efkes gezocht naar reviews: [url]http://www.tweakers.net/nieuws/21333[/url] [url]http://www.tweakers.net/nieuws/21009[/url] [url]http://www.tweakers.net/nieuws/20650[/url] Een laptop is nou eenmaal niet in eerste instantie bedoeld om te gamen. Het blijft dus een beetje behelpen. Misschien is een barebone het overwegen waard? Bespaart je toch weer wat ruimte, terwijl je er best goed mee kunt gamen. Of moet de laptop ook mee naar de universiteit? Floppy is niet echt hard nodig. Als je het echt nodig hebt kun je misschien bij iemand anders bestanden via een netwerkje overzetten oid.
Link naar reactie
Bedankt voor het opzoekwerk (reviews etc) en voor je reactie!! Je moet weten dat ik al aan allerlei systemen heb gedacht. Ik heb me onlangs zelf een pc samengesteld (enkel de onderdelen genoteerd om zo te zien hoeveel het me zou kosten), en voor een goeie 900 euro zou ik dan een pc hebben. Ik kan ook van iemand een tweedehands 19-inch scherm overkopen, dit is drie jaar oud. Ik zou dan via deze pc (als ik me een tv-in kaart koop) de mogelijkheid hebben om televisie te kijken :). Die laptop waar ik in m'n eerste post over sprak, kost 1279 euro. Wel een beetje meer, maar de handigheidheid is dat ik em overal kan meenemen. Bij gelijk welk systeem dat ik me aanschaf, zou ik me een USB memory stick aanschaffen voor het 'vervoer van gegevens' van kot naar hier thuis, en van kot naar universiteit of omgekeerd. Ik geraak er nu echt niet meer uit... Om misschien iets meer duidelijkheid te scheppen over het twijfelen...: 1. Vaste pc + 19inch scherm: ik steek in deze pc een tv-in kaart zodanig dat ik dan ook een tv-tje heb :). Ik koop dan ook een USB-stick. 2. Laptop: De laptop voldoet als volledige computer, enkel zou ik me er sowiezo ook een USB-stick bijkopen. Als tv kan ik een oud televisietoestel meedoen dat ik van m'n zus mag hebben. 3. Barebone: ik ben even gaan zoeken, omdat ik niet goed wist wat dit is. Is dit een gewone, héél kleine kast, waarin al een mobo zit, en waar je voor de rest alles nog moet bijsteken? (harde schijf, cdrom, grafische kaart, diskettestation, geheugen..) Alvast bedankt voor de tip! Ziet er wel iets leuks uit :). Maar om eerlijk te zien, ik heb er echt geen flauw idee meer van voor welk soort computer ik nu zou gaan. Wat denk jij ervan?
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...