Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb een vreemd probleem met mijn harde schijf. Vanmiddag werkte alles nog perfect (voor zover dat kan onder windows :) ) maar toen ik vanavond thuis kwam wilde mijn computer niet meer opstarten. Eerst werd de hele hardeschijf niet herkent, maar na een aantal keren opnieuw opstarten, kabels aandrukken los trekken en opnieuw vast maken werd de schijf weer herkent. Alleen is mijn C: partitie niet bereikbaar... Mijn schijf is verdeeld in: C: Win 98 (FAT32) D: Win 2K (NTFS) E: Win XP (NTFS) F: Data gebruiker 1 (NTFS) G: Data gebruiker 2 (NTFS) H: Images, windows CD's & drivers (FAT32) Beide FAT32 partities worden niet meer herkent en de schijf wil niet meer opstarten. FDISK weigert te draaien en geeft een error (zegt niet welke). Toen ik met de bootdisk van Partition Magic opstarte kon ik met de daar bij hoorende fdisk wel bij de schijf komen, maar niets doen. Ook het terug zetten van het mbr werkte niet (ook niet met fdisk /mbr). Met partition magic kom ik ook op de schijf, alleen de FAT32 partities geven een error aan. Maar wat ik ook probeer, ik krijg telkens de error: ERROR #45 CRC error Ik heb zelfs al geprobeerd de complete schijf te formateren, of in een andere computer te lezen, maar dit werkt ook niet. Ik vind het niet erg om windows opnieuw te moeten installeren, maar de data die er op staat wil ik wel graag terug. Maar zelfs het formateren van de schijf werkt niet, dus ik kan er helemaal niks meer mee. Weet iemand nog iets dat ik kan proberen? Ik kom er niet meer uit. Al vast bedankt. El Loco
Link naar reactie
[quote:27318a3679="elloco"] Ik heb zelfs al geprobeerd de complete schijf te formateren, of in een andere computer te lezen, maar dit werkt ook niet. Ik vind het niet erg om windows opnieuw te moeten installeren, maar de data die er op staat wil ik wel graag terug. [/quote:27318a3679] Als je die data terug wilt, lijkt het me niet raadzaam om de schijf te formatteren :roll: :roll: Of begrijp ik je nu verkeerd?
Link naar reactie
Als ik het goed begrijp is er electrisch niets mis met de hardeschijf. Dan zou je PC Inspector Filerecovery kunnen proberen, dit is de url voor de site : http://www.pcinspector.de Het mooie hiervan is dat het gratis is. Wat je nog wel moet hebben is een pc die werkt en waar je "kapotte" schijf in kan hangen, en wat geduld. Het programma kan naar diverse dingen zoeken, verloren schijven, verloren bestanden enz... Heeft bij mij al een keer goed werk verricht. Een andere keer niet maar toen was er een ic op de schijf opgeblazen. Veel plezier met dit tooltje, Stofnest.[/url]
Link naar reactie
Allemaal bedankt voor de reacties, ik ga het zo snel mogelijk proberen. [quote:1e2d61add5][b:1e2d61add5]Count Uilesnor schreef:[/b:1e2d61add5] Als je die data terug wilt, lijkt het me niet raadzaam om de schijf te formatteren Of begrijp ik je nu verkeerd?[/quote:1e2d61add5] Inderdaad, als ik de data wil bewaren is formateren niet zo'n goed idee. :D Ik was waarschijnlijk niet helemaal duidelijk wat dat betreft. Ik had eerst geprobeerd alleen de fat32 partities te formateren, dat lukt niet. Uiteindelijk had ik zoiets van: liever mijn schijf terug zonder de data, dan helemaal geen schijf, en ik probeerde toen het geheel te formateren. Zonder succes. Maar nu heb ik weer hoop dat het gaat lukken. Nogmaals bedankt. Adios, El Loco
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...