Ga naar inhoud

Midi probleem, PLEASE HELP ! ! !


Aanbevolen berichten

Ik heb al een tijdje een hagelnieuwe keyboard (Roland EM-15). Deze heb ik d.m.v. een nieuwe midi-kabel op de pc aangesloten. Nu wil ik via het keyboard op de pc wat zelf gespeelde muziek opnemen. Dit wil ik doen met het midi-programma MAGIX music studio v2000. Hierin kan ik wel een midi-file afspelen, wat ik dan kan weergeven via het keyboard of via de pc-speakers. Dus van pc naar keyboard gaat er wel geluid. Maar ik kan dus geen geluid van het keyboard op de pc krijgen. Alle stekkers zitten goed, conform de handleiding van MAGIX music studio v2000 en van het keyboard. Ik het programma worden SB16 midi in en midi out herkend. Geluidskaart is nog een oude 16 bit van Creative Labs (Sound Blaster). Zowel de setup van het programma al van het keyboard heb ik gecontroleerd en zover ik kan beoordelen met mijn beperkte kennis van midi staat alles goed ingesteld. Op aanraden van de handleiding van MAGIX music studio v2000 heb ik ook nog een MPU-401 driver geinstalleerd, maar dat vindt Windows 98 niet zo'n goed idee. Een geel uitroepteken dus. Pc en keyboard zijn al uitgeweest, kortom... ik weet het niet meer. Ben dus nu al een paar uur bezig en volgens mij is het een hele simpele instelling. Volgens mij moet het met het programma MAGIX music studio v2000 wel lukken, alleen hoe. Met de tijd wil ik het Reason programma eens proberen, maar dan moet ik eerst flink wat hardeschijf ruimte vrijmaken, want daar heb ik niet genoeg ruimte voor. Er staat mij nog van bij dat dit programma 400mb nodig heeft en ik heb nu maar 100mb over. Het enigste wat ik nog kan bedenken is dat de midi-out poort op het keyboard defect is, maar dat zal toch niet? Dat ding is hartstikke nieuw!!!
Link naar reactie
Hallo rprins, Begrijp ik goed dat je het geluid van je Keyboard over wilt zetten naar je PC? Want dat is volgens mij niet mogelijk. Je hebt twee opties: 1) Je speelt iets in op je keyboard, neemt het op met bijv. Magix music studio (bijv. spoor voor spoor) en dat laat je via je Keyboard weer afspelen. 2) Je speelt iets in op je keyboard, neemt het op met bijv. Magix music studio (bijv. spoor voor spoor) en dat laat je via je PC weer afspelen waarbij je sound blaster het geluid genereert. Je Roland EM-15 is GS-Midi standaard (volgens mij zelfs GS2-MIDI) en je sound blaster ook (de sb denk ik slechts GS-Midi) dus je instrument keuze komt overeen, maar een SB heeft niet zo'n mooi geluid als je Roland. Je kan wel de klankkleur en settings (volume, delay, aftertouch etc. etc.) wijzigen (op zowel pc als op je keyboard) en dit meesturen via SYS-EX. Grtz Grimmie P.S. Vroeger in een heel ver diep verleden heb ik ook ooit eens Win '98 gehad en daar gebruikte ik altijd de MPU-401 driver. Hiermee werkte bij mij alle programma's. Zonder deze driver deed de helft van de progs het niet.
Link naar reactie
Hoi, Nee, niet het geluid van het keyboard wil ik overzetten, maar wat je aangeeft bij optie 2 (optie 1 kan ook). Ik wil dus iets inspelen en dat opnemen op de pc via Magix. Echter... het opnemen lukt dus niet. Wat is SYS-EX? Groet. [quote:b106a3a78d="Grimmie"]Hallo rprins, Begrijp ik goed dat je het geluid van je Keyboard over wilt zetten naar je PC? Want dat is volgens mij niet mogelijk. Je hebt twee opties: 1) Je speelt iets in op je keyboard, neemt het op met bijv. Magix music studio (bijv. spoor voor spoor) en dat laat je via je Keyboard weer afspelen. 2) Je speelt iets in op je keyboard, neemt het op met bijv. Magix music studio (bijv. spoor voor spoor) en dat laat je via je PC weer afspelen waarbij je sound blaster het geluid genereert. Je Roland EM-15 is GS-Midi standaard (volgens mij zelfs GS2-MIDI) en je sound blaster ook (de sb denk ik slechts GS-Midi) dus je instrument keuze komt overeen, maar een SB heeft niet zo'n mooi geluid als je Roland. Je kan wel de klankkleur en settings (volume, delay, aftertouch etc. etc.) wijzigen (op zowel pc als op je keyboard) en dit meesturen via SYS-EX. Grtz Grimmie P.S. Vroeger in een heel ver diep verleden heb ik ook ooit eens Win '98 gehad en daar gebruikte ik altijd de MPU-401 driver. Hiermee werkte bij mij alle programma's. Zonder deze driver deed de helft van de progs het niet.[/quote:b106a3a78d]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...