Ga naar inhoud

Problemen Harddisk


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een PC aangeschaft, bij Informatique,met een ASUS P4T533-C moederbord en een harddisk, IBM dekstar 180 GB(IC35L180AVV207-1) aangesloten op de primaire IDE controler van het moederbord. Als ik met een opstart diskette van Win ME opstart en FDISK opstart komt de melding dat het een 180 GB schijf betreft. Ik kan de schijf dan indelen in partities. Tot zover geen probleem. Als ik nu mijn Win 2000 Prof(service pack 2) CD in de CD-rom doe en ik start op via de CD dan komt de melding dat het een 130 GB schijf betreft. Ik kan windows wel gewoon installeren. Nadat windows is geinstalleerd geeft schijfbeheer aan dat het een 172.5 GB schijf betreft. Als ik nu data op de laatste partitie zet, laatste partitie is 60 GB groot, dan loopt het systeem soms vast en anders gebeurt het als ik het systeem opnieuw opstart, het niet meer doorstart. Alle partities zijn dan niet meer toegangkelijk.( dit is al diverse malen gebeurt) Als ik, voordat ik data op de laatste partitie zet, Norton System Works 2003 CD in de cd-rom plaats en ik start de utilities dan komt de melding: An extended partition is invalid. Any extended partition has invalid parameters and is probebly inaccesible. Het systeem is al terug geweest naar Informatique en daar is de harddisk vernieuwd, maar de problemen zijn nog steeds hetzelfde. Ik heb gehoord dat het komt omdat de schijf niet op een ATA 133 controler aangesloten zit, maar dit wordt ontkend bij Informatique. Wat kan het probleem zij en wie kan mij helpen Groetjes, Rob de Clerck
Link naar reactie
Best Potentieel Interessant Neukbaar Object :lol: :lol: :lol: , Probeer eerst een niet te partitioneren. Zet bijv. XP erop. Installeer daarna Partition Magic 8.0 (nieuwste volgens mij). En probeer hem dan te partitioneren. Maarre wat ik vaak hoor is dat sommige besturingssystemen niet met zulke grote harde schijven om kunnen gaan. Of dat waar is weet ik niet? grtz PeToR
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...