Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hoi, wie kan mij helpen ?? Ik wil een computer gebruiken als server wat heb ik nog aan software en andere dingen??? Drie draaien er onder Windows XP en een met Windows 98 en een met Windows ME.En ook wil een programma laten draaien dat ik kan zien waar er naar toe gesurft word. :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :lol: :lol: :lol: :roll: :roll: :roll:
Link naar reactie
Maak eerst eens duidelijk wat je met die server wil doen. Uit jouw tekst haal ik alleen het bekijken wat de andere PC's doen op internet. In dat geval heb je aan een proxy-server met cache voldoende. Alle PC's moet je dan verbinding laten maken via die proxy-server. Hiervoor heb je dan wel software nodig. Je kunt natuurlijk ook een sniffer gebruiken, maar daarvoor heb je geen server nodig.
Link naar reactie
Als je zin hebt om iets nieuws te leren, zou je met Linux aan de slag kunnen. Voor jou is er echter één (groot?) nadeel: windowsporgramma's draaien niet onder Linux, dus een windowsporgramma op je server draaien en de output doorsturen naar je windowsbak zit er niet in. Dat kan overigens weer wel met Linux-programma's op de server en dan je output naar de windowsbak. Maar, vrijwel alles is verkrijgbaar onder Linux en vaak nog voor nop ook.
Link naar reactie
De hardwareeisen voor je servertje worden bepaald door het OS dat je gaat draaien. Voor Linux is een 486 (of misschien zelfs een 386) al voldoende. Maar uit je berichten maak ik op dat je met windows aan de gang wilt gaan. Als je de keuze hebt, zou ik niet voor Win9x gaan, maar voor WinNT, Win2k of WinXP, dis zijn zelf een stuk beter beveiligd dan Win9x. Maar goed, dan moet de machine ook meteen weer zwaarder zijn. Vooral wat betreft de hoeveelheid RAM. Zelf heb ik oot WinNT4.0 Server op een 486DX2/66 met 32MB RAM gedraaid. Dat ging wel, maar je moet geen haast hebben. Maar goed, voor het delen van internet en wat kleine programmaatjes was het voldoende. Succes!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...