Ga naar inhoud

Spellen draaien niet onder Win98SE, Geforce 4 videokaart!


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik zit met een probleem, met mij nieuwe systeem kan ik wel alle spellen draaien onder XP, maar in Win98/ME loopt geen enkel spel. Steevast t zelfde probleem: spel laadt tot ongeveer de helft, en dan is het: vastgelopen. Onder XP draait alles als een zonnetje. Ik heb de nieuwe Via drivers geinstalleerd, Nvidia detonator 40.72, directx 8.1, the works. Ik weet dat ik ook alles in XP kan draaien, maar toch zit t me niet lekker. Wie weet raad? Mijn systeem: ASUS A7V 333 mobo ASUS V8420 Geforce 4 Ti 4200 videokaart met 128 MB geheugen AMD Athlon XP 2200+ 512 MB DDR 333 geheugen Alvast bedankt!
Link naar reactie
[quote:ca75980d6b="plextor"]:evil:[/quote:ca75980d6b] Nutteloze antwoorden zijn irritant, maar dit spant de kroon. :roll: Heb je misschien de swapfile uitstaan? Er zit ook een bug in de 9x serie waardoor systeembestanden beschadigt kunnen raken bij het uitschakelen van een snelle computer. Heb je alle Windows updates geïnstalleerd?
Link naar reactie
Weet je wat je eens zou moeten doen? Kast openmaken en dan een ventilator erop richten. Het zou namelijk best kunnen dat je videokaart of proc te warm wordt. Als ie dan wel loopt zou je even een goede koeler moeten kopen. Als dit de oplossing zou zijn zou je nog terug kunnen gaan naar de fabrikant om verhaal te halen. Een systeem hoort nou eenmaal goed gekoelt te zijn, de winkel moet zorgen dat het niet vastloopt. i.v.m jou OS denk ik niet dat er compatitbiliteitsproblemen zijn. Windows 98 staat bekend als een fijn Os voor games. Ik denk dat je mischien ook maar eens moet defragmenteren of formatteren. je weet het maar nooit.
Link naar reactie
Mijnheer de moderator, met uw reactie spant de kroon nog meer. Ik heb, afgezien van DirectX xx en IE 6.0, voor de spelletjes van mijn kids, nog [b:79e7bc9c71]NOOIT[/b:79e7bc9c71] een update gedownload van Win98, en heb nog nooit problemen gehad om diezelfde spelletjes te laten draaien. Zij hebben de luxe om ieder een eigen snelle PC, PIV- 2.0 Gig. met Win98se en met alle luxe erin , na grondige brainwashing over Win-gebruikt, te mogen bedienen naar goeddunken. De BUG waarvan sprake zat inderdaad in Win98 maar niet meer in Win98se.
Link naar reactie
Dank voor jullie reacties, na wat geëxperimenteer ben ik eruit gekomen: in de bios heb ik de optie "AGP performance control" op disabled gezet, alsmede de AGP fast-write optie. Ook stond de AGP aperture size op 256 MB, dit heb ik teruggebracht tot 128 MB. En nu werkt het wel onder WinME, ik snap nog steeds niet waarom het nu wel werkt, schijnbaar trekt WinXP zich niets aan van deze bios-instellingen waardoor de spellen wel liepen onder Xp met deze bios-settings aan?
Link naar reactie
[quote:29b07887e6="DLiekens"]Mijnheer de moderator, met uw reactie spant de kroon nog meer. Ik heb, afgezien van DirectX xx en IE 6.0, voor de spelletjes van mijn kids, nog [b:29b07887e6]NOOIT[/b:29b07887e6] een update gedownload van Win98, en heb nog nooit problemen gehad om diezelfde spelletjes te laten draaien. Zij hebben de luxe om ieder een eigen snelle PC, PIV- 2.0 Gig. met Win98se en met alle luxe erin , na grondige brainwashing over Win-gebruikt, te mogen bedienen naar goeddunken. De BUG waarvan sprake zat inderdaad in Win98 maar niet meer in Win98se.[/quote:29b07887e6] Ten eerste is het geven van een antwoord in de vorm van alleen een smilie hoe dan ook erger dan dan het geven van een suggestie. Ten tweede, als je even de moeite had genomen bij microsoft.com te gaan zoeken had je dit kunnen vinden: "[url=http://search.microsoft.com/default.asp?qu=windows+98+download+ide&boolean=ALL&nq=NEW&so=RECCNT&ig=01&ig=02&ig=03&ig=04&i=00&i=01&i=02&i=03&siteid=us/products/windows/windows]zoek[/url]" Het eerste resultaat daar beschrijft het probleem dat ik bedoel. Met moderne processoren sluit win9x de pc te snel af, zodat informatie die nog niet door de hd is weggeschreven verloren kan gaan. Dat probleem is al meer dan twee jaar bekend en geldt voor 98, SE en Me. Het kan schade aan belangrijke bestanden veroorzaken, waardoor de pc onstabiel wordt. Als het vastlopen niet aan de hardware ligt (werkt wel onder XP) en niet aan de drivers (verschillende versies geprobeert) dan zijn fouten in het OS ook kandidaat. Windows update biedt behalve talrijke patches voor gaten in de beveiliging ook enkele patches om andere fouten in het OS op te lossen. Wat ik niet begrijp is dat mensen wel de bandbreedte willen opbrengen om entertainment software als DX en IE (staan ook op spel cd's en dergelijke) te downloaden, maar niet om de veel kleinere beveiligings- en systeempatches te installeren. Helemaal aangezien MS die laatste vaak aanprijst als "essentiële updates". Wanneer een DDOS aanval wordt uitgevoerd zijn de gebruikte pc's vaak van onwetende particulieren met een kabel of ADSL verbinding en een volslagen ontbreken van enige vorm van aandacht voor beveiliging. Die mensen zijn totaal niet op de hoogte van hun probleem en de hinder die het bedrijfsleven daarvan ondervindt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...