Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

[quote:d0a4951954="Orcer"]Hoi Ik heb een v90 analoog modem en zou deze wat sneller willen hebben. Ik heb nu met download accelerator een download snelheid van 3 KB/s. Ik heb gehoord dat je je kabel/adsl modem kan overklokken met en programma. Is er ook zoiets voor analoge modems en waar kan ik het vandaan halen. alvast bedankt[/quote:d0a4951954] Het is ook afhankelijk vd site waar je downlod. Een hele snelle site wil nog wel op 3,5 to 4kb komen. Meer zit er niet in. Zie ook comment van ons roeske
Link naar reactie
3 KBs is inderdaad niet echt hoog, ik heb nu adsl maar had in mijn modem tijd met mijn trouwe Diamond Supra Express gemiddelt snelheden van zo'n 5 a 6 KBs met af en toe een uitschieter naar 6.4 KBs . mijn verbinding naar de provider (zonnet gratis) was altijd tussen de 51000 bps en 53000 bps. Een goede manier om je dl snelheid te testen is om een service pack voor w2000 van de msoft site te dl, dit is altijd een hele snelle en stabiele server. bv deze : http://download.microsoft.com/download/win2000platform/SP/SP2/NT5/NL/W2KSP2.exe Je kan zo een tijdje naar je download snelheid kijken en dus ook zien of deze stabiel is. Als je dan DU meter installeerd kan je perfect zien hoe je snelheid is opgebouwd, du meter geeft een grafische weergave van je download DU meter: www.dumeter.com Verdere tweaks zijn weldegelijk te doen, zo is de MTU waarde te optimaliseren en de Rwin-ttl, hiervoor bestaan diverse gratis tooltjes meestal luisterend naar de naam netbooster, speedbooster. MaxMTU oid. Dit zijn dus geen download accelerators, dat is weer wat anders. MTU en Rwin zijn waardes van de pakketjes stroom, deze waardes staan standaart in windows niet correct ingesteld (staan voor een lan ingesteld) en door deze waardes te verbeteren wordt de pakket stroom efficienter. Reken niet op enorme winsten maar een goede 10% is er wel te verbeteren. Je zult deze verbetering overigens niet zien aan je download snelheid(de KBS waarde). Zie het zo: als je deze waardes niet optimaliseerd dan is van de 100% die je download zo'n 10% gewoon nep-data, de server die jouw de pakketjes toestuurd stopt 1 in de zoveel pakketjes er een pakketje bij met nep-data om de stroom compleet te maken, deze nepdata moet je dl maar je hebt er dus nix aan!, met een geoptimaliseerde mtu en rwin voorkom je dat je pakketjes met nep-data krijgt. Een beetje zoals een kist proberen te vullen met ballen: er blijft altijd lucht tussen de ballen zitten,door de kist met vierkante blokken te vullen kan je de kist optimaal vullen. Wil je de verbetering meten dan moet je de tijd meten die het kost om een pakket met vaste grootte te dl,de sp voor w2000 is dan mischien een beetje te groot maar bv Media-encoder of mediaplayer is een mooie daarvoor : http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/default.asp Staan ook op een stabiele en snelle server en zijn altijd bereikbaar. verdere verbeteringen: je pc aansluiten op een stopcontact met Randaarde!, gebruik platte telefoonkabel met modulaire stekkertjes, houd de kabel zo kort mogelijk(zet er dus geen haspel van 20 meter tussen die voor 99% opgerold blijft!) en zorg er voor dat de verbindingen degelijk zijn-bij voorkeur alles met modulaire stekkertjes.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...