Ga naar inhoud

De snelste harddisken


Aanbevolen berichten

Hoi, Vraagje over harddisken. 1. Er zijn 2 en 8 Mb Cache-schijven. Waar zit het performanceverschil in en hoe groot is dat nou eigenlijk ? Ik verwacht dat de 8 Mb schijven het snelst zijn. 2. Liquid bearing. Vloeistoffen. Zijn dit de snelle harddisken of de stille ? 3. Welke fabrikant maakt nu de snelste harddisk van dit moment ? Maxtor ? Bedankt. Groet, Aswinw
Link naar reactie
Western Digitall heeft de snelste IDE schijf (Seagate de snelste SCSI), en dat is inderdaad de Special Edition uitvoering van de WDC. Check hier een review: http://www.storagereview.net/articles/200205/20020529WD800JB_1.html Heb er zelf ook zo 1 in mijn systeem hangen en dat is zekers een fijne schijf :lol: Het verschil met de 2MB versie zal niet werelds zijn, maar voor die paar euro meer toch leuk meegenomen. De Liquid baring is inderdaad om de schijf stiller te maken, tot nu toe heeft alleen Maxtor dit op sommige modellen. ps, als je nog een gewone schijf wilt met 3 jaar garantie moet je snel zijn, vanaf 1 oktober is het 1 jaar wat de klok slaat. Alleen de WDC SE's hebben nog 3 jaar (en IBM ook)
Link naar reactie
[quote:20db135ce4="Speedy"][quote:20db135ce4="hjs"]Speedy, hoeveel sneller is die WD met 8mb cache nu tov je oude IBM gxp 60?[/quote:20db135ce4] Ik heb het eigenlijk niet getest .... de IBM is vrij dood, dus een vergelijking zit er niet in :( Hij voelt wel sneller aan, maar dat kan aan mij liggen natuurlijk.[/quote:20db135ce4] Ik d8 dat alleen de leessnelheid van de WD hoger is en voor de rest is de IBM op alle fronten sneller.
Link naar reactie
Nou, ik ga die Western Digital met 8 Mb cache bestellen 80 Gb (WDC WD80 0JB) en m'n huidige 40 Gb, ook een WDC WD40 0B (2 MB cache) wordt dan slave. Als ik de software op de nieuwe primaire disk installeer, krijg je dan ook meteen performance winst met de nieuwe WD ? Kan je een ongelijke disk 40 Gb 2 Mb Cache en 80 Gb met 8 Mb Cache in een RAID-oplossing proppen ? Groet, A.
Link naar reactie
[quote:78743df736="diniz"][quote:78743df736="Speedy"][quote:78743df736="hjs"]Speedy, hoeveel sneller is die WD met 8mb cache nu tov je oude IBM gxp 60?[/quote:78743df736] Ik heb het eigenlijk niet getest .... de IBM is vrij dood, dus een vergelijking zit er niet in :( Hij voelt wel sneller aan, maar dat kan aan mij liggen natuurlijk.[/quote:78743df736] Ik d8 dat alleen de leessnelheid van de WD hoger is en voor de rest is de IBM op alle fronten sneller.[/quote:78743df736] Volgens storage review is de acces time van een 120GXP iets lager, voor de rest komt de JB er sneller uit.
Link naar reactie
Ik heb sinds zaterdag de WD800JB met 8mb cache,gekocht op de beurs voor 139 eur . De hd is inderdaad heel snel,voorheen had ik een maxtor 40gig 7200rm als ik een backup maakte met ghost kreeg ik een overdracht snelheid van ongeveer 190mb/min nu met de western digital een snelheid van 350 tot 395 mb/min. succes ik denk dat je een goede keus heb gemaakt voor weinig geld. :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...