Ga naar inhoud

Webcam installeren onder windows XP


Aanbevolen berichten

Hey, Ik heb een probleem, heb mij enkele dagen geleden een webcam gekocht maar ik krijg hem niet geïnstalleerd. Het gaat over een creative video blaster webcam 5. Van zodra ik de usb-verbinding op mijn pc aansluit geeft de computer wel aan dat er nieuwe hardware gevonden is. Maar wanneer ik dan verwijs naar de installatie-cd of ik laat de computer zelf zoeken, krijg ik de melding dat er geen geschikte drivers of stuurprogramma voor de webcam gevonden zijn. Kan er mij iemand helpen om dit probleem op te lossen :roll: ? Hartelijk dank bij voorbaat en vriendelijke groetjes
Link naar reactie
Dit heb ik net van de creative site afgehaald: ----------------------------------------------------------------------- Installing Creative Video Blaster WebCam 5 Driver under XP DECEMBER 2001 ----------------------------------------------------------------------- This document provides late-breaking of other information that supplements the Creative Video Blaster WebCam 5 documentation. Please read all the sections before you proceed with the installation. -------- CONTENTS -------- 1. Driver installation Insert CD and follow installation steps. 1) Disconnect Video Blaster WebCam 5 from your computer. 2) Double-click CtDrvStp.exe located on your Video Blaster WebCam 5 Installation CD. Follow the instructions on the screen to uninstall the existing driver. 3) Connect Video Blaster WebCam 5 to your computer. Windows will detect the camera and install the driver. NOTE: In Windows 2000 and Windows XP, the Digital Signature Not Found dialog box may appear. Click the YES button to continue with the installation. Copyright (c) November 2001 Creative Technology Ltd. All rights reserved. -------------------------------------------------------------------------- End of Readme File --------------------------------------------------------------------------
Link naar reactie
Heykes :lol: , Hartelijk bedankt om zo vlug te antwoorden op mijn vraag. Het probleem is dat ik net hetzelfde als jij op de site gevonden en al uitgeprobeerd had, spijtig genoeg met het negative resultaat dat de webcam nog altijd niet werkt :( . Toch bedankt om een antwoord te willen geven en mij te helpen zoeken naar een oplossing. Met vriendelijke groeten
Link naar reactie
Komt er nog een bepaalde foutmelding? Indien er steeds komt te staan dat de "gegevens ongeldig zijn" (of "data is invalid") dan is dit de oplossing: ************************************************************ Om dit op te lossen start je regedit (START, UITVOEREN, REGEDIT) Ga dan naar de sleutel: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\ENUM\PCI Je ziet dan "VEN_xxxx", (xxx zijn verschillende strings) (zoals "1102&DEV_0004&SUBSYS_00011103&REV_04"). Onder elk van deze mappen zit een lange numerieke naam. Klik hier op en kijk in het rechter gedeelte naar de "DeviceDesc". Hier zie je de naam van het hardware apparaat (bv NVIDIA GeForce2 Ultra of Realtek RTL8029(AS) PCI Ethernet Adapter). Ga deze 1 voor 1 af totdat je het apparaat hebt gevonden wat je niet geinstalleerd krijgt (dus bv 3COM XL PCI) Klik dan met de rechtermuisknop op het VEN_xxxx mapje en kies voor "Permissions (in het nederlands MACHTIGINGEN of RECHTEN meen ik). Zorg dan dat je aanvinkt dat je volledige beheer krijgt (bij mij staat er ALLOW en dan FULL CONTROLL) en klik op OK. Sluit het register en installeer meteen de kaart opnieuw zonder herstarten van de pc, nu moet het wel gaan. Ik heb dit zelf al meerdere malen meegemaakt met Windows XP (modems, netwerkkaarten, usb kaarten), overal was dit de oplossing. LET OP: in het register zomaar wat rommelen is niet goed voor Windows. ************************************************************ Als je een andere foutmelding krijgt laat het dan even weten.
Link naar reactie
Heykes, Neen, ik krijg niet die foutmelding. Het probleem wat ik ondervind is dat wanneer ik mijn usb-kabel aansluit op mijn pc, dat ik dan wel de melding krijg dat er nieuwe hardware is gevonden. Maar hij vind geen geschikte stuurprogramma's om hem te downloaden, dat is de foutmelding die ik krijg. Hij vind zowel van de cd als wanneer ik hem zelf laat zoeken geen geschikt stuurprogramma. Da's dus het probleem.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...