Ga naar inhoud

no 80 conductor cable installed??????


Aanbevolen berichten

Bij het opstarten van mijn PC krijg ik de melding "primary IDE channel no 80 conductor cable installed" en dezelfde voor de secondary IDE. Ik krijg deze melding nadat mijn schijven gedetecteerd worden. Dit detecteren duurt altijd erg lang. Soms lukt de detectie niet en moet ik opnieuw opstarten. Is er een verband tussen de melding en de trage detectie???? Mijn PC: Athlon 2200+ op een MSI KT4-moederbord. 512 Mb RAM prim IDE: 80 Gb HD(master)en DVD-speler sec IDE: 10 Gb HD(master)en CDRW SCSI: 10 Gb HD
Link naar reactie
Recente schijven met ATA 60/100/133, vereisen dat ze worden aangesloten met een 80 aderige kabel. Dwz deze kabels hebben een extra afscherming om overspraak tussen de verschillende geleiders te voorkomen. Het gebruik van een 40 aderige kabel veroorzaakt niet alleen het trager opstarten, maar de HD zal ook niet op zijn maximale transferrate draaien, en beperkt worden tot ATA 33. Wel even opletten, dat je de gekleurde stekker (meestal blauw) inplugt op het moederbord, anders wordt hij niet herkend. Eddy
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...