Ga naar inhoud

Harddisk laat zich niet beschrijven


Aanbevolen berichten

Mijn Pent 3 heeft een 8.2 GB HDD van werstern digital. Daar heb ik een 8.4 GB HDD van West. Dig. bij geplaatst als slave op de IDE 1 van de 1e harddisk. Jumpertjes staan goed. In BIOS aangegeven dat er een HDD bijkomt. Tot zover geen problemen. Bij gebruik FDISK wordt er een bericht fout 6 aangeduid met de tekst:"zie header van FDISKC.MSG voor foutdefinities". Negeer ik dat, dan kan ik keurig twee partities maken en zelfs formatteren maar na het heropstarten blijft scandisk (?) hangen op de mededeling dat er niet geschreven kan worden naar D: (de eerste partitie). E: is de tweede. Mijn CD-rom is als R: en Brander als W: ingesteld. Hoe kom ik hieruit? En wat is FDISK.MSG? Een programma? Op de C-schijf kon ik het niet terug vinden. evenmin op de Windows 98/ME CD-rom. WIE?
Link naar reactie
"Daar heb ik een 8.4 GB HDD van West. Dig. bij geplaatst als slave op de IDE 1 van de 1e harddisk. Jumpertjes staan goed. In BIOS aangegeven dat er een HDD bijkomt. Tot zover geen problemen." Fdisk ondersteunt geen primare partitie groter als 7,9 GB dus probeer het nog eens maar dan met een kleinere partitie. Een andere mogelijkheid is om op deze HD alleen een logische partitie te maken, als je dit doet dan kan de volle HD gebruikt worden. p.s. Welke Fdisk versie gebruik je ?? Win95 Win 98 ??
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...