Ga naar inhoud

Help! Storingen bij het branden van audio cd's

Aanbevolen berichten

Ik heb zojuist een nieuwe cd brander geiinstaleerd op mijn systeem. Op mijn net gemaakte cd's staan storingen. :( - Scherp krassend geluid van +/- 1/2 sec. (glitch) aan begin van enkele nummers - Spetterend storend geluid (lijkt op statisch) Mijn systeem: Pentium II, 33 mhz, besturingssysteem win. 98ME Programma om te branden Nero 5582 (laatste update) Cd writer: Liteon 40x12x48 hiervoor is ook de laatste firmware opgehaald. Wie weet een oplossing voor mijn probleem? j.eijssink@planet.nl
Link naar reactie
Het zou kunnen komen door dat achtergrond applicaties storen. Mogelijke kanshebbers zijn de virusscanner, screen saver, energiebeheer. Als je CTRL-ALT-DEL indrukt hoeven alleen Explorer en Systray nog maar actief te zijn (en natuurlijk het beandprogramma) Schakel alles eens uit en probeer het dan nog eens. Oh ja, ik zou ook geen audio branden met 40 speed. Ikzelf gebruik maximaal 4 speed (meestal 2 speed) Maar er zijn ook mensen die met 16 speed geen problemen hebben.
Link naar reactie
Ik heb zelf dit probleem gehad met die blauwe cd's van de edah. (je moet toch wat met die spaarpunten). Niet sneller fikken dan 4x was de remedie. Het maakte in dit geval niet uit of dit een cd-kopie betrof of een mp3 naar wav geconverteerde . Software was en is Nero. Laatste Firmware van plextor hielp wel bij het beter herkennen van cd's en het vaststellen van de max snelheid om ze te branden. Zelf brand ik audio cd's niet sneller als 4 speed - Check firmware voor de brander - Rip een een cd naar wav/mp3 met de bronspeler en luister deze af (als het probleem zich dan al voordoet ligt het dus niet aan de brander) - brand op andere snelheden als test (lager) -koop eens andere merken cdr mijn specs CDRW -plextor 24/10/40 dvd pioneer Dvd104 regiovrij Nero 5.6.nogwat en Clonecd Peter
Link naar reactie
Niet alle cd-rom spelers (ook nieuwe) kunnen goed omgaan met CD-r's. Heeft oa te maken met de reflecttie of zo iets. Volgens cd mediaworld zou het niet mogen uit maken op welke speed je brandt. Bij mij is dat totnogtoe (afkloppen) gelukkig wel het geval. :D :P Lite-On 24 brander, heb al diverse audio cd's gebakken op 24x en 16x en ze doen het allemaal. Op de PC en op gewone cd-spelers. Normaliter luister ik naar mzuziek op meijn stereo installatie en niet op de PC. Het merk schijfje icm met de brander wil vaak wel helpen, gewoon een kwestie van proberen.
Link naar reactie
Persoonlijk fik ik alles op 24x maar ik heb dan ook een brander welke gewoon zeer goed is. (teac 24x) (zonder kasponnes te willen hebben btw) Het beste is inderdaad de tracks met EAC te rippen naar HD (los of in img maakt niet uit, en gebruik je brander voor het rippen, in secure mode. dat de WAV even af te luisteren om daarna te branden, en dus niet te snel branden, beter wat geduld met een goed geluid, dan te snel met bijgeluid. Een mooie brandsnelheid lijkt me 16x, niet te langzaam voor de moderne cdr's welke niet van langzaam houden en zo snel dat je dat Z-CLV niet gebruikt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...