Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik heb een flatbedscanner van Mustek (1200 CP) via parallelle poort. Deze werkt niet meer onder xp. Van de Internetsite heb ik de nieuwe driver gedownload en de pc heeft daardoor een aantal bestanden in de windows-directory gezet. Maar via "nieuwe hardware toevoegen" kan ik alleen maar een onbekend apparaat toevoegen, er staat nu al 8 keer "onbekend apparaat" in Apparaatbeheer waarvan ik het stuurprogramma niet krijg toegewezen en ze ook niet meer verwijderd krijg. Weet iemand hoe ik de scanner geinstalleerd krijg?
Link naar reactie
NIET. De driver die je geinstalleerd heb is een driver voor een w2k OS. volgens Mustek moet die ook werken (via een ingewikkelde installatie procedure) bij een XP machine. Het is mij (nog) niet gelukt. Bij mij ging het om een Mustek 600 SEP, dus er is misschien nog hoop voor je. Wat je wel goed in de gaten moet houden, is dat je hem van de NEDERLANDSE site moet halen. Er zit namelijk verschil in de drivers van de zelfde type scanners die je buiten Nederland koop!!! Heel gek, maar waar. Dus download NIET de driver; ook al is het voor je juiste type scanner; van een buitenlandse Mustek site. Misschien is JOUW probleem dan opgelost. En volg exact de instalatie procedure die Mustek voorschrijft. Succes Spiderned
Link naar reactie
vraag: ik heb XP gekregen, en mijn oude scanprogramma (Ulead foto plus 4) kan hier niet mee overweg. Daarom heb ik een nieuwe driver gedownload van : http://www.acerperipherals.nl/ServiceAndSupport/Drivers/drivers.cfm?product Na het unzippen zie ik verschillende setups staan in de map, maar na het installeren krijg ik alleen een help programma. Wat is nou het scanprogramma? In een FAQ kwam ik een vraag tegen die hier enigszins op leek, waarna ik verwezen werd om het pictogram in het configuratiescherm te vernieuwen. Ik moest dan naar een bepaalde poort gaan in Apparaatbeheer, maar genoemde poort komt niet met naam op het scherm overeen. Ik heb een Veugo Scan 610ST Brisa. Guido
Link naar reactie
[quote:9ef8124951="rampGuido"]vraag: ik heb XP gekregen, en mijn oude scanprogramma (Ulead foto plus 4) kan hier niet mee overweg. Daarom heb ik een nieuwe driver gedownload van : http://www.acerperipherals.nl/ServiceAndSupport/Drivers/drivers.cfm?product Guido[/quote:9ef8124951] Jij heb een driver gedownload en geinstalleerd voor je scanner en geen scanprogramma ! Je moet gewoon het scanprogramma gebruiken die je altijd gebruikt heb, werk die nu nog steeds niet onder XP dan moet je op zoek naar een update van DAT programma. Of een scan programma kopen die wel onder XP draait. Spiderned
Link naar reactie
Hierbij de oplossing. Ik had nl. hetzelfde probleem. Heb met de leverancier, Mustek Duitsland contact gehad en die boden de volgende oplossing, en het werkt ook nog!! [color=blue:22c2409313]Sehr geehrte(r) Kunde/Kundin, 1. Regedit starten 2. HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion den Schlüssel "ProduktName" von Microsoft Windows XP in Microsoft Windows 2000 ändern. 3. den Mustektreiber für Windows 2000 installieren 4. die änderung in der registry wieder rückgängig machen. Mit freundlichen Grüßen MUSTEK Support Dear Sir / Madam, Start Regedit (Start\Run\Regedit) 2. HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion Valve name “Produkt name” From Windows XP change to Windows 2000 3- Install the Mustek driver for Windows 20000. 4- change the Regedit to the default setting. Regards Your Mustek Support[/color:22c2409313] Wat betreft de aangemaakte "onbekend apparaat" in Apparaatbeheer, dat heb ik tot op heden ook nog niet op kunnen lossen. Krijg het ook niet verwijderd op de een of andere manier. Suc6!! :D
Link naar reactie
Ik heb gedaan wat die duitse leverancier aangaf, maar het lukt nog steeds niet. Nadat ik vanaf een cd alle bestanden + driver op de harde schijf heb gezet, installeer ik het programma met setup.exe, waarna de melding komt: Destination File: A6710D.sys (driver) can't be copied. It may be write prtected or run on system. Wat moet ik hiermee? Guido
Link naar reactie
[quote="rampGuido"]Ik heb gedaan wat die duitse leverancier aangaf, maar het lukt nog steeds niet. Nadat ik vanaf een cd alle bestanden + driver op de harde schijf heb gezet, installeer ik het programma met setup.exe, waarna de melding komt: Destination File: A6710D.sys (driver) can't be copied. It may be write prtected or run on system. Wat moet ik hiermee? Guido[/quot Je kunt van een ander type scanner (mustek) de XP drivers proberen.Sukses
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...