anoniem Geplaatst: 12 mei 2002 Delen Geplaatst: 12 mei 2002 Hallo, ik heb een Lite-On 16101B (16x10x40) brander. Omdat ik goede dingen had gehoord over het programma Easy CD Creator wilde ik dat wel eens proberen (gebruik nu Nero) maar vreemd genoeg kon het progje niet met m'n brander samenwerken. Toen verwijderde ik Easy CD Creator er ging weer over op Nero. Toen begon het, mijn PC gaf bij alles wat ik met mijn brander deed foutmeldingen en chrashes. Zelfs als ik mijn computer opstarte kreeg ik blauwe schermen die niet meer weggingen omdat Windows ook programma's als NeroCheck en InCD opstarte (heb ik zelf zo ingesteld). Toen werd het genoeg en verwijderde ik de brander uit de lijst van apparaatbeheer. Ik startte de computer opnieuw op en hij vond meteen een nieuw apparaat maar Windows vind dat het een CD-Rom Drive is een geen brander. Hoe laat ik Windows nou mijn brander herkennen als een brander? Ik wilde drivers downloaden van http://www.liteonit.com.tw maar daar bleken (bijna) alle pagina's niet weergegeven te kunnen worden, is er nog een andere manier? Ik draai op Windows XP Prof. Alvast bedankt, Michel. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 12 mei 2002 Windows herkent geen branders,alleen CD rom drives. Alleen brandprogramma's als Nero en Easy CD Creator herkennen branders. Je zal toch een ondersteunende driver voor je brander moeten vinden. Ik kom inderdaad ook niet op de download pagina van liteon. Misschien iemand anders die een werkende link heeft? spiderned Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 12 mei 2002 De vorige reactie klopt. Deinstalleer alle brander software. Als je handig bent met het register check die na op left overs (Tenzij je een schone install van windows wil doen). Installeer Nero die met de lite-on is meegekomen en upgrade de software als je dat wilt. Dan kent windows je brander weer en kan je weer bakken. EasyCd Creator, ondersteunt de Lite-on (verschilt per model) vanaf de 5.01 serie of zo. eerdere versie's kennen de lite-on niet. Lees maar na bij roxio.com Wil je perse easycdcreator dan moet je de juiste versie aanschaffen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 12 mei 2002 [quote:21835a65c1] Op 12-05-2002 23:08 schreef Bosje: De vorige reactie klopt. [/quote:21835a65c1] Nope. Dacht ik eerst ook, maar in Windows XP hoort een brander als [b:21835a65c1]brander[/b:21835a65c1] herkend te worden, en niet als CD-Rom. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 12 mei 2002 [quote:9a0bd667d3] Op 12-05-2002 23:39 schreef ebouma: [quote:9a0bd667d3] Op 12-05-2002 23:08 schreef Bosje: De vorige reactie klopt. [/quote:9a0bd667d3] Nope. Dacht ik eerst ook, maar in Windows XP hoort een brander als [b:9a0bd667d3]brander[/b:9a0bd667d3] herkend te worden, en niet als CD-Rom. [/quote:9a0bd667d3] Bij mij wordt een brander als cd-rom-station herkend, maar onder eigenschappen bevindt zich een extra tabblad "opnemen" Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 13 mei 2002 heb je wel Nero versie 5.6 of hoger? Anders heeft XP inderdaad problemen.. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 13 mei 2002 Ik had Nero ge-update naar versie 5.5.8.2 (de laatst nieuwe) en werkte ook eerst zonder problemen, maar toen ik toch wat problemen kreeg (weet niet of het aan Nero lag) wilde ik Easy CD Creator eens proberen, ik heb gekeken op de site van Roxio die mij vertelde dat het gewoon met mijn brander moest werken, het ging hier over versie 5.0 Platinum en dan de bijbehorende updates. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 13 mei 2002 Ja, inderdaad. Onder XP hoort hij de brander als brander te zien. Ik had ff erover heen gelezen dat je XP draait. spiderned Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 21 mei 2002 Ok, nu is er het volgende aan de hand, ik heb Nero en InCD er vanaf gegooid, opnieuw geïnstalleerd en weer helemaal geupdate. Bij de installatie zetten Nero en InCD zich in het opstartmenu (dus dat ze opstarten als Win ook start). Als ik dan de computer opnieuw opstart krijg ik het gevreesde 'Blue screen of death' (a.k.a. een blauw scherm) met daarop de informatie dat Windows is afgesloten om schade aan het systeem te voorkomen. :evil: Onderin dat scherm staat nog wat informatie, ik heb het maar opgeschreven: [b:bb834700ab]*** STOP: 0x0000008E (0xC0000005, oxFFA0994A, oxF50E289C, 0x00000000) [/b:bb834700ab] Misschien voor sommige mensen handig om het even te weten. Ik start vervolgens mijn computer weer opnieuw op en dan weer hetzelfde. Het blijft dus terugkeren. Vervolgens start ik mijn computer op in Veilige Modus, schakel eerst alleen InCD uit (dus Nero nog aan), start opnieuw op, en jawel, weer het mooie blauwe scherm. Dan start ik Win opnieuw op met alleen InCD (dus Nero nu uit), start opnieuw op, en je raad het al, weer het blauwe scherm (wat ik niet meer zo mooi vind onderhand. Dan schakel ik ze allebei uit en het [b:bb834700ab]LELIJKE[/b:bb834700ab] blauwe scherm is weg. Ik denk dus dat het blauwe scherm wordt veroorzaakt omdat iets (in dit geval Nero en InCD) toegang tot mijn brander probeert te krijgen ofzo. Ik snap er nu helemaal niks meer van maar het feit blijft dat m'n brander nog steeds niet werkt. Wie ow Wie kan mij helpen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 21 mei 2002 Jij draaide toch XP ? Bestaat dat dan nog die blauwe schermen in XP? Heb het echt nog nooit gezien. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 21 mei 2002 Wees blij dat je ze nooit gezien hebt. :lol: Maar ze bestaan wel degelijk. Alleen is het bij XP zo dat je dan ook echt opnieuw moet opstarten, want [b:a1c752099b]ALS[/b:a1c752099b] je in XP een blauw scherm hebt is het vaak goed fout (fijn om alvast te weten). :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 21 mei 2002 Fijn om alvast te weten dat ze er toch nog zijn :( Kan het niet zijn dat je brander de geest heb gegeven. Ik neem aan dat hij nog wel als CD speler in de Bios herkend word? Werkt hij wel onder een ander besturingssysteem? Probeer hem eens op een andere IDE poort, als master of slave. Let op de m/s settings op de brander zelf, XP kan heel zeikerig zijn wat betreft deze instellingen. Bv. bij de instelling cable select. Ben ik vaak als probleemkind tegengekomen. Probeer die brander eens op een andere computer; als je die mogelijkheid heb. succes Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 21 mei 2002 [u:01fae864bc][i:01fae864bc][b:01fae864bc][size=18:01fae864bc]GOED NIEUWS!!!!!!!!![/size:01fae864bc][/b:01fae864bc][/i:01fae864bc][/u:01fae864bc] Mijn brander heeft niet de geest gegeven. Hij kan namelijk gewoon branden met Nero, CloneCD, enz. Alleen als de brander bij het opstarten van de computer wordt aangesproken krijg ik dus dat blauwe scherm, en dat zou ik graag nog verholpen willen hebben. Want ik wil gewoon gebruik maken van InCD. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 21 mei 2002 staat in je bios toevallig de boot volgorde op Cdrom, C; etc.. Sommige leveranciers doen het zo. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 22 mei 2002 Misschien heb je wat aan deze update voor XP, voor wat betreft INCD. Free InCD Update Filesize: 2.77MB (2906626 Bytes) Current version: 3.28.0 Release date: April 26th, 2002 operating systems: Windows 95 OSR2.x, Windows 98, Win NT4.0 SP6 Windows ME, Windows 2000 SP2 and NEW....WINDOWS XP!!! Important Additional Information Upgrade information: + With this version was an error fixed, caused in certain circumstances a problem with installed CD/DVD drives. The drives were displayed after the installation of InCD with an exclamation mark in the device manager and were deactivated. If you have InCD 1.61 or later: download and install the latest update over your current InCD version. If you have InCD 1.3.x please read the InCD Update information page. If you have Nero 4.0 or 5.0 release InCD will install as a full version. Please read the InCD Update information page. List of supported cd-recorders: InCD: Supported CD-Recorders Mike Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 22 mei 2002 Die heb ik inmiddels al geprobeerd maar dat bleek ook zonder effect. Evengoed bedankt voor de moeite. De opstartvolgorde heb ik zlef ingesteld en daar staat geen brander bij. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen