anoniem Geplaatst: 26 april 2002 Delen Geplaatst: 26 april 2002 Hallo, Ik heb nu beide IDE channels gebruikt en wil nog een 5de apparaat aansluiten. Om te beginnen even de configuratie: Moederbord: Aopen AK73 Pro (A) Processor: Athlon 1400 2x 60 GIG HD (Maxtor) 1x Aopen 2040 (20x cd-writer) 1x Aopen 16x DVD. Nu wil ik nog een Onstream DI30 (15/30 gig streamer) aansluiten op het systeem. Zou iemand mij kunnen vertellen of ik daar een extra IDE controler voor moet kopen? (als dat al kan?) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 26 april 2002 Ja, dat kan (en moet). Ik weet niet of the OnStream ook in een externe versie (bv USB) beschikbaar is. Dit is een optie als je 'm nog moet kopen. _________________ In a world without fences, who needs Gates? [ Dit bericht is bewerkt door: Wim Sturkenboom op 2002-04-26 12:38 ] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 26 april 2002 Nee ik heb hem al gekocht, maar evt kan ik hem nog in een externe behuizing gooien (maar dat lijkt me zeker geen goed plan kwa snelheid). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 26 april 2002 Heeft er iemand nog voorstellen voor een goede IDE kaart? Hoeveel kanalen zitten er eigenlijk op? of is dat afhankelijk van de kaart? Kan ik beter voor UDMA 133 kiezen of zijn lagere snelheden ook goed. Zijn deze kaarten backwards compatible? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 26 april 2002 Meestal 2 aansluitingen dus ruimte voor 4 extra IDE apparaten. Backward compatible, dus werken ook met udam 33 of lager. Ik heb een tijdje een promise ata-100 kaartje gebruikt en dat beviel erg goed. Kun je gelijk je beide HD op ieder een eigen kanaal zetten. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen