anoniem Geplaatst: 22 april 2002 Delen Geplaatst: 22 april 2002 Hallo iedereen, Gisteren een nieuwe kast gekocht en de hele zaak omgebouwd. Alles werkt m.u.v. de floppy disk drive: het lample brandt continue en ik kan geen diskettes meer lezen. Wie weet wat er fout gaat? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2002 Kabel verkeerd om aangesloten? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2002 Inderdaad. Ik heb het ook wel eens gehad bij een 286 :smile: Zeerwaarschijnlijk heb je gewoon de IDE kabel verkeerd om aangesloten, dan krijg je de problemen die jij beschrijft... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2002 Helaas heren, dit is bij moderne PC's niet meer mogelijk vanwege het nokje in de aansluiting op het MB en op de kabel. Andere mogelijkheden? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2002 [quote:a07ec311d0] Op 22-04-2002 10:36 schreef aj.werkhoven: Helaas heren, dit is bij moderne PC's niet meer mogelijk vanwege het nokje in de aansluiting op het MB en op de kabel. Andere mogelijkheden? [/quote:a07ec311d0]Is dus nog steeds mogelijk, ben het een maandje geleden nog tegen gekomen in een PC die ongeveer een jaar oud is. De fout zat toen namelijk aan de kant van de FD en niet aan de kant van het MB. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2002 Kijk in je BIOS. Bij sommige mobo's moet je het eea nog aanzetten. Wat meer technische info verstrekken zou helpen om het probleem sneller op te lossen Verder lijkt het toch op een verkeerde aansluiting of zoals de vorige reactie : de floppy drive [ Dit bericht is bewerkt door: Bosje op 2002-04-22 12:39 ] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2002 Maar aan beide kanten (MB en floppy) heb ik een 'stekker' en 'stopcontact' met een nokje?? Hoe kan het dan nog fout gaan? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2002 Man, je wil niet weten hoeveel floppydrives/kabels ik in mijn handen heb gehad met een fout nokje, gelukkig kan je wel zonder breekwerk de kabel andersom in de floppy drive krijgen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2002 Wel vreemd dat alles het in de oude kast wel deed. Ik ga het met een andere kabel zonder nokjes proberen. Weet iemand anders nog een andere oplossing? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2002 De "enige" zekerheid is de pennummering. I.h.a. zit pen 1, 2 aan de kant van de rode lijn. Verder ontbreekt er wel eens een pen (pen 3 dacht ik). Die zit dus ook aan de zijde van 1, 2. Nokje behoort aan de zijde van de oneven nummers te zitten. Ooit een Dell IDE kabel gehad die foutief was genokt. De meeste kabels die ik heb gezien hebben geen nokjes, dus kan er niets fout gaan, hoewel dat pijltje bij de 1 zit vaak wel verkeerd. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2002 Technische info: MB MSI KT266Pro RU Floppy Mitsumu Kast Aopen HQ08 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2002 Probleem opgelost! Het was inderdaad een verkeerde kabel, hoewel ik al een andere geprobeerd had. Dus waarschijnlijk een verkeerde aansluiting aan de floppy kant. Bedankt voor de hulp allemaal! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen