anoniem Geplaatst: 15 april 2002 Delen Geplaatst: 15 april 2002 Ik heb een cd rewriter van het merk Samsung en als ik een cd wil branden geeft hij een stroomcalibratie fout. Wie weet wat dit is en kan mij helpen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 16 april 2002 "Power Calibration Error" = Deffect in Laser Dat heb ik laatst met een Plextor 16x brander van een kennis gehad. Terug gestuurd naar Plextor (zat nog garantie op) en die hebben hem gerepareerd De Samsung brander die je heb is dus deffect. ALs er garantie op zit laten repareren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 17 april 2002 Over het antwoord van GeForce Mike zijn de menigen verdeeld. Ikzelf heb namelijk ook eens een Power Calibration Error gehad op met een Ricoh CDRW/DVD Combodrive en inderdaad het apparaat was stuk. Toch zijn er een hoop andere gevallen opgelost door simpelweg een ander merk CDR(W)'s te gebruiken. En er zijn gevallen waarbij een Firmware Update (ook van nieuwe modellen) wonderen deed en de foutmelding nooit meer verscheen. Toch zou ik het apparaat gewoon terugbrengen, zeker als je nog garantie hebt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 17 april 2002 Dat zou best kunnen wat jij zegt. Maar plextor heeft het wel mooi gerepareerd zodat er met de zelfde cd's gebrand kon worden. Plextor erkend dit als een deffect. vandaar mijn advies om hem terug te sturen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2002 [quote:5fbbb7c258] Op 15-04-2002 21:07 schreef w.lagerweij: Ik heb een cd rewriter van het merk Samsung en als ik een cd wil branden geeft hij een stroomcalibratie fout. Wie weet wat dit is en kan mij helpen [/quote:5fbbb7c258] Bedankt voor jullie reacties. Ik heb gebeld met Samsung en ik moest eerst maar eens kijken of de stekker er goed in zat en daarna in het configuratiestysteem de rewriter verwijderen en dan de computer opnieuw opstarten. Dit heb ik allemaal gedaan, de stekker zat er overigens goed in De rewriter heeft hierna één cd helemaal goed gebrand en daarna gaf hij weer die calibratiefout. Is is nou stuk of niet ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2002 je writer is niet stuk volgens mij een stroomkalibratiefout houd in dat je brander de cd niet goed kan eiken. probeer een ander merk cd`s en je probleem is opgelost. dan heb je ook geen gezeur met een helpdesk die je stekkers enzo laat checken. groeten marcel Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen