anoniem Geplaatst: 4 februari 2003 Delen Geplaatst: 4 februari 2003 Ik meende dat hier laatst ook al een topic over was, maar die kan ik niet meer vinden dus: Cd brander (PLEXTOR 16/10/40) herkend z'n eigen gebrande cd niet meer. Mijn DVD brander leest hem ook niet. Maar dat is niet zo gek want de DVD speler is zo'n bout NEC ding. Maar ik verwacht wel dat een cd brander z'n eigen cd'tje kan lezen. Heb dit nog niet eerder gehad, heb iets van 100+ cd's gebakkeb met deze. En het Cd-merk is Sony en daar kan ie ander ook normaal mee opgaan. Op een andere pc met een ouwe trouwe 36 speed cdspeler wordt de cd wel gelezen. Installeren via het netwerk dan maar. Maar hoe kan ik dit de volgende keer dan voorkomen, want ik wil niet weer een mislukte cd hebben. De brander heeft waarschijnlijk niet goed genoeg de data in de Cd gebrand. Normaal doet ie het wel, dus is dit een teken dat de cd-brander achteruitgaat. Schroom niet om mijn cd-brander af te kraken, want er zit nog wel garantie op :P oja, ik brand met 16 speed. Kom a.u.b. dan niet met oplossing van langzamer branden, want 16 speed moet gewoon kunnen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2003 ik denk dat je langzamer moet branden :wink: heb je er al es een schoonmaak cd'tje in gestopt? en ben je die cd'tjes niet aan het overburnen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2003 [quote:8db93a13ef="computer_nerdo"]ik denk dat je langzamer moet branden :wink: heb je er al es een schoonmaak cd'tje in gestopt? en ben je die cd'tjes niet aan het overburnen?[/quote:8db93a13ef] Kan zo'n schoonmaak Cd'tje echt helpen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2003 je heb tweejaar garantie. dus eff een rma regelen simpel ga er niet zelf aan prutsen :lol: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2003 ze hebben tegenwoordig magische dingen voor computers dus zal zo'n schoonmaak cd'tje wel werken :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2003 [quote:ad832065ce="plextor"]je heb tweejaar garantie. dus eff een rma regelen simpel ga er niet zelf aan prutsen :lol:[/quote:ad832065ce] Maar daarvoor moet ik wel echt weten of ie kapot is, en dat is ie niet echt. Misschien moet ik er maar wat met je schroevendraaier in wrikken :wink: Ik ga nog eens een cd'tje branden om te testen. trouwens heb jij nare ervaringen met plextor,plextor, want waarom anders een lite-on avatar? :lol: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2003 Nu heb ik weer een succesvolle cd gebakken. Deze gebrandt met Nero ipv. Fireburner, die heeft het altijd goed gedaan, maar misschien is fireburner dan wel de veroorzaker. Maar als het straks ook met Nero fout gaat dan ga ik naar de winkel. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2003 dit heb ik ook gehad. soms pakte mijn brander een cdr, en bakte gewoon een cdtje. maar het werd steeds erger, dat hij een cdr gewoon niet herkende, en toen heb ik hem teruggestuurd. was wel degelijk een hardwarematig defect, gewoon een nieuwe gekregen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 5 februari 2003 Dus toch wel de brander. Maar mijnes moet dan toch eerst nog een paar misbakselen hebben gemaakt, anders gaan ze hem straks in de winkel testen en dan doet ie het heel toevallig weer even en wordt je weer naar huis gestuurd. *no_name heeft zijn aan een nieuwe 48speed brander :P Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 5 februari 2003 [url]http://www.plextor.be/English/technical/downld_firmw_1610TA.html[/url] Zou deze updates ook werken of is het niks? Ik kan eigenlijk nergens wat vinden wat het doet. En waarschijnlijk werkt het niet voor mijn probleempje. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 5 februari 2003 Heb nu weer een goede cd gemaakt>>>dus ik hoop dat het voor tijdelijke duur was..................Maar ah oh, wat is er nu gebeurt. Mijn DVD-speler zegt KRAAKKKK. heb ik nieuw topic voor geopend. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 5 februari 2003 wat is het leven toch hard he? :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 5 februari 2003 [quote:406c114437="plextor"]je heb tweejaar garantie. dus eff een rma regelen simpel ga er niet zelf aan prutsen :lol:[/quote:406c114437] Nee, helaas. Op de 16/10/40 zit slechts één jaar garantie. Die twee jaar is pas begonnen bij de 24/10/40. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2003 [quote:1a50bc6b93="juleswijers"]wat is het leven toch hard he? :wink:[/quote:1a50bc6b93] Valt wel mee. Gelukkig is er zoiets als garantie. :lol: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2003 Weer een mislukte CD! Nu leest ie hem wel, maar als je bepaalde bestanden wil openen of kopieren naar HDD, dan geeft ie foutmeldingen. Of dan loopt de PC vast, totdat je de cd er uit haalt. En heb de vd ook nog op 12 speed gebrandt. Dat rotding gaat nu echt terug! :evil: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen