anoniem Geplaatst: 23 maart 2002 Delen Geplaatst: 23 maart 2002 Hallo,, Een kennis van me heeft een nieuw systeem, Er zit op het moederbord (MSI K72T266 Pro2 ) een Raid Controller, Nu wil hij deze gewoon gebruiken als IDE, dus zonder Striping / Mirror ed. Maar hoe stel je dat in..?? en Hoe zit het met de Partities..?? Hij heeft 2 HDD's 1 Maxtor 20 gig met 3 partities 1 IBM 60 gig met 2 partities mvg JC Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 25 maart 2002 Zelf ook dit mb. Ik heb twee dezelfde schijven gebruikt. Voor OS is de raid constructie transparant. Ik heb gewoon partities met pqmagic gemaakt. Trouwens op het mb zit ook nog een gewoon IDE en een IDE UDMA5 controller op. Bij mij zit daar een DVD rom en een CD writer op. Edwin Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2002 De RAID controller op het moederbord heeft een eigen BIOS. In dit BIOS moet je ook je RAID array instellen. Wanneer je hier geen RAID array maakt dan werkt de bus net zoals een gewone IDE. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2002 Dit mobo is ook in mijn bezit. Toen ik de raid array instelde dat de computer de 2 hdd's als 1 hdd's moest zien kreeg ik ten eerste niet de volledige aantal GB's tot m'n beschikking en daarnaast stortte de datarate ook nog eens in. Ook nog met andere instellingen zitten rommelen, maar zonder succes. Is dit een firmware/ bios fout of heb ik zitten rommelen? :grin: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen