anoniem Geplaatst: 21 maart 2002 Delen Geplaatst: 21 maart 2002 Het volgende is het probleem: ik heb een oude harde schijf van 2 gb (Western Digital) en een nieuwe van 20 gb (Maxtor). Ik heb de oude harde schijf op primaire slave en de nieuwe op primaire master. Als ik nu m'n computer opstart en de boot diskette erin doe herkent hij alleen de oude schijf als c: en niet de nieuwe als c:. In de bios herkent hij verder wel alles goed. Hoe moet ik de computer instellen om m'n nieuwe hd als opstart disk te laten werken??? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2002 BIOS herkent hem wel goed. Volgens mij is er niets aan de hand maar zul je gewoon een partitie moeten aanmaken op de eerste schijf. met fdisk dus. Zodra die partitie er is heb jij een c en d schijf.:smile: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2002 Ja, er is nog iets... als je met fdisk partitie gegevens bekijkt, zul je zien dat je al een primaire partitie hebt, die dus automatisch c: is... PQmagic kan je helpen zonder dataverlies ! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 22 maart 2002 Ja, alleen zul je een nieuwe primaire partitie aan moeten maken die dan natuurlijk C wordt. Hierop zal een besturings-systeem moeten komen. Ook zonder Partition Magic lukt dit prima, want je komt helemaal niet aan de 2e schijf. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen