Ga naar inhoud

Drivers printer


Aanbevolen berichten

Op mijn vorige computer met Windows 95 deden mijn scanner (Agfa) en Printer (Canon BJC-4300) het prima. Sinds ik een nieuwe computer met Windows 98 heb doet de scanner het wel maar de printer print alleen maar de linkerhelft van de pagina. Nu heb ik nieuwe drivers voor de Canon gedownload om hem aan te passen aan Windows 98, maar ik weet niet hoe ik die drivers moet installeren. De printer vraag bij het installeren naar de installatiefloppy's en ik weet niet hoe ik dan die nieuwe drivers moet integreren in het installatieproces. Kan iemand mij helpen? alvast bedankt.
Link naar reactie
Is het gedownloade bestand een zip-bestand? Ze ja deze eerst uitpakken en ergens op een bekende plek (temp ofzo) uitpakken. ik heb ff op de site gekeken en de driver gedownload. Het is een .exe bestand. Dubbelklik hierop. Het scherm wat te voorschijn komt vraagt op een map op te geven waar het bestand uitgepakt kan worden. Kies bijvoorbeeld c:temp In deze map worden nu mappen gemaakt te weten: disk1 disk2 disk3 Wanneer dit gedaan is installeer je nu de printer zoals je dit ook hebt gedaan. Wanneer nu wordt gevraagd naar de diskette kies je voor de knop 'Browse'. Dit zal voor een nederlandstalige versie van windows anders zijn, waarschijnlijk iets van navigeren of zoeken, ik weet het niet precies. Nu moet je naar de map gaan waarin je net de boel hebt uitgepakt. In mijn voorbeeld dus c:tempdisk1 Nu zie je het bestand oemsetup.inf Dubbelklik deze en de printer wordt geinstalleerd. Als alles gelukt is kun je de map temp weer leeghalen. De bestanden zijn verder niet meer nodig. Ik heb dit voor je uitgezocht door zelf ff de driver die je nodig hebt te downloaden en ff uitgepakt om te zien om wat voor bestanden het gaat. Ik hoop dat de uitleg duidelijk genoeg is en dat ie goed overeenkomst met hetgeen jij wilt doen. Als het niet lukt hoor ik het wel. Suc6!
Link naar reactie
Bedankt voor het snelle antwoord. Meteen aan de gang gegaan. De bestanden had ik al eerder uitgepakt. Inderdaad Disk1, 2 en 3. Je aanwijzingen opgevolgd met Disk 1, prima, daarna vraagt hij naar disk 2 en daar beginnen de problemen. Hij zoekt bestanden die niet op die gedownloade Disks staan. Nl. CNB43GEA.ICC bestand. Die staat wel of de oude Disk2 die bij de printer is afgeleverd. Ik heb alle variaties uitgeprobeerd en De nieuwe Disk 1 met de oude Disk2 met de CNB43 bestanden gecombineerd. Zelfde resultaat als eerst. De letters worden niet goed weergegeven en de pagina maar voor de helft geprint. Daar liep ik steeds op vast. Want ik had het natuurlijk zelf ook al diverse malen geprobeerd. Hij vraagt gewoon om bestanden die niet op de nieuwe Disks staan. Dus dan stopt de installatie natuurlijk.
Link naar reactie
ja, snel he? :grin: Ik kan met 10 vingertjes typen! :grin: :grin: Volgende keer wel ff duidelijk melden wat je zelf al hebt gedaan, scheelt mensen (zoals ik :smile:) al weer wat typen. Vreemd probleem. In principe is het een kant en klare driver waar alle bestanden in zitten. Je hebt, toen je de printer kocht, ook een cd-rom gekregen met drivers erop. Deze drivers zouden het eigenlijk ook prima moeten doen onder windows 98. Heb je bij het installeren van de nieuwe drivers wel eerst al het oude verwijderd en de pc opnieuw opgestart? Dan moet windows met de melding komen 'nieuwe hardware gevonden'en gaat ie op zoek naar drivers. Probeer dit eens. Werkt dit ook niet dat weet ik het niet meer. Is het dan echt geen verkeerde instelling in de software van de printer?
Link naar reactie
nog ff dit: aan je verhaal te lezen zit de scanner tussen de printer en de pc. De printer is dus doorgelust vanuit de scanner. Heb ik dit goed? Als je cd scanner nu eens loskoppeld en de printer rechtstreeks op de LPT-poort aansluit, werkt ie dan wel goed? Doe rustig aan, je hebt tijd zat, morgen ben ik er pas weer... :grin:
Link naar reactie
Hartelijk bedankt voor alle mogelijke oplossingen. Ik heb weer van alles uitgeprobeerd en al je suggesties uitgeprobeerd. Ik heb inderdaad mijn printer via de scanner doorgelusd.Ik had al eerder mijn printer direct op de poort aangesloten. Ik kreeg hetzelfde reaultaat. Nu ben ik maar weer eens op de Canonsite gaan kijken en ik vond als antwoord: "U gebruikt niet de juiste cartridge of in de driver staat niet de juiste cartridge geselecteerd". Mijn cartridge/printkop is van Canon, dus dat kan het probleem niet zijn, als zwarte vulling heb ik wel een Webcare er inzitten. Ik denk toch niet dat dat een probleem is. Nou, ik ga weer verder met puzzelen. Want hoewel het puzzelen soms frustrerend is, is het tevens het leukste van een computer hebben. Ik heb nu al weer 4 jaar een computer en tot nu toe heb ik alles zelf op kunnen lossen. Maar dat van de printer daar liep ik toch echt op vast. Nogmaals hartelijk dank en ik hoop toch dat ik het kan oplossen. groetjes Ans Werker
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...