Ga naar inhoud

"NTLDR ontbreekt" bij aansluiten nieuwe harddisk (XP)


Aanbevolen berichten

Ik heb een "nieuwe" computer: Compaq pentium II, 350 Mhz. Nu wil ik de harddisk (Maxtor, 10 gig) van mijn oude computer erin zetten met win XP erop. Maar ik krijg al vrij snel (voordat windows opstart de melding 'NTLDR ontbreekt'. Maar ja, wat IS NTLDR???? Verder kan de compaq setup mijn harddisk niet helemaal automatisch vinden, wel dat ie 10 gig is, maar alle parameters niet en het lukt me ook niet om ze handmatig in te voeren. Ook kan ik geen 'autodetect harddisks' ofzo vinden. (Ik weet niet de versie van mijn Setup van Compaq, maar het is er een met allerlei tabjes...) Alvast bedankt J
Link naar reactie
Wat je nu allemaal doet, raad ik zowieso af. ALs je nieuw systeem hebt, dan zou ik gewoon een nieuwe windows install doen, omdat tie anders verkeerde drivers laad. Je Compaq heeft andere hardware als je andere PC. Hierdoor kan je compaq gaan crashen. Het enige wat je kunt doen is via veilige modes (als je daarin komt) je oude drivers proberen te verwijderen. Maar dat is een hoop gerotzooi. Maak de HD leeg en zet er opnieuw windows op. NTLDR is trouwens een bestand wat je nodig hebt om Windows XP op te booten, samen met de bestanden boot.ini, en NTDETECT. Deze bestanden worden alleen gebruikt door NT-versies van windows, zoals NT 4.0, 2000 NT, en XP.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...