Ga naar inhoud

hd partitioneren


Aanbevolen berichten

Ik ben van plan mijn 40 GB HD (Fat32)te verdelen in 3 partities: een partitie voor windows xp, en partitie voor programfiles en een partitie voor data. Omdat niets wil verliezen wil ik PM 7.0 gebruiken. Vragen: 1: is dit zo verstandige keuze ? 2: kan ik zomaar programmabestanden in een andere partitie plaatsen, werken ze dan nog? 3: welke minimale grootte voor de primaire partitie?
Link naar reactie
1) Lijkt me wel 2) Als programma's al ge-installeerd zijn, kan dit niet zomaar. Er staan vaak referenties in het register die verwijzen naar de originale lokatie. Ik meen dat PM met een programmatje komt om dit voor je te doen 3) Als je op je primaire partitie alleen WinXP plaatst, lijkt 2..3 GB me genoeg hoewel ik geen idee heb hoe groot XP is. Daarna moet je overwegen of je veel data gaat genereren of veel programma's gaat installeren. Dat bepaalt de verhouding tussen de programma-partitie en de data-partitie.
Link naar reactie
als je je schijf in partities wil opdelen kan je dit doen met partition magic, maar het hangt er wel vanaf hoeveel je al geinstalleerd heb staan. ik zou voor de primaire partitie 10 gigabyte gebruiken. dit i.v.m. de updates voor xp en de bestanden die zich automatisch op de hoofdpartitie installeren. Doe wel eerst je harde schijf defragmenteren voordat je hem gaat partitioneren en maak van de belangrijkste bestanden een backup. ik heb het programma zelf ook gebruikt en het is goed gegaan. programfiles gebruik je trouwens op iedere partitie. je kan bv. ook een partitie voor alleen spellen en 1 voor kantoor gebruik maken. de grootste partitie geef je aan de toepassingen die je het meeste gebruikt. succes
Link naar reactie
[quote:8ceb425a03] Op 05-04-2002 10:09 schreef Camiel: Allen bedankt voor de reakties, ik ben een stuk wijzer. Ik ga een partitie maken voor het systeem en de applicaties (10 GB), een partitie voor spellen (10 GB) en een partitie voor data (20 GB). [/quote:8ceb425a03] Ik had een 4 Gb HD in 2 partities met 98se en Xp en ik begon vol goede moed enkele software programma's te installeren die ik geregeld nodig heb en na 20 minuten zat de partitie met XP al vol zonder de updates van XP zelf.Foutje dus.Nu heb ik het in 2 partities van 7.5 Gb op een 15 Gb HD die ik nog had en zit ik op ruim 4 Gb in de XP partitie. [ Dit bericht is bewerkt door: CobraPH op 2002-04-05 14:54 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...