Ga naar inhoud

cd problemen bij een hardware leek


Aanbevolen berichten

Mijn cd op een pc ging stuk, ik had nog een oudere liggen die soms wel soms niet werd gezien door Windows. Dus heb ik windows opnieuw getracht te installeren. Het vreemde is nu dat ik er wel van kan installeren maar op het moment dat windows zelfstandig van de harde schijf moet draaien de cd niet meer word herkend. Bij de hardware configuratie staat een uitroepteken met daarachter de kreet secundaire IDE-controller (dubbele fifo) Ik heb de cd speler op een eigen IDE kabel en ingesteld als master. Weten jullie wat hier mis is. Alvast mijn dank.
Link naar reactie
Wat nog wel es wil werken, maar hier waarschijnlijk niet, omdat het probleem bij de IDE controller lijkt te liggen: Laad een DOS-mode CDROM-driver in je config.sys [b:c9eaedd83f] device=[i:c9eaedd83f]pad[/i:c9eaedd83f]cdrom.sys /d:cdrom [/b:c9eaedd83f] en in je autoexec.bat [b:c9eaedd83f] c:windowscommandmscdex.exe /d:cdrom [/b:c9eaedd83f] Ik hoop dat dat specifiek genoeg is, anders vraag maar, ik hou dit draadje wel in de gaten :smile:
Link naar reactie
Het betreft een pentium 450 met 256Kb geheugen = 3jaar oud. Wanneer ik boot vanaf een Win98 opstartdiskette ziet ie de cd wel (en dan maakt ie volgens mij gebruik van mscdex) maar als windows het zelf moet doen dan ziet Windows de cd niet meer. Bij het installeren van windows ontstonden de problemen dan ook op het moment dat na een reboot tijdens de installatie de hardware instellingen binnen de al geinstalleerde windows gebruikt gaan worden.
Link naar reactie
Heb zelf een soortelijk probleem gehad met een windows installatie 98SE vanaf een image, dat kon ik oplossen door windows na het opstarten naar nieuwe hardware te laten zoeken en toen werden mijn spelers wel herkend. (Configuratiescherm > Nieuwe hardware) Omdat je ook een uitroepteken hebt staan bij je IDE controller kun je proberen daar ook de stuurprogramma's van te vernieuwen via eigenschappen >stuurprogrammas bijwerken. Heb je in de BIOS wel de tweede IDE geaktiveerd? Wordt ie hardwarematig wel herkend bij het opstarten? Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes.
Link naar reactie
[quote:fb87984fb3] Op 14-02-2002 13:38, schreef johan kruize: Het betreft een pentium 450 met 256Kb geheugen = 3jaar oud. Wanneer ik boot vanaf een Win98 opstartdiskette ziet ie de cd wel (en dan maakt ie volgens mij gebruik van mscdex) maar als windows het zelf moet doen dan ziet Windows de cd niet meer. Bij het installeren van windows ontstonden de problemen dan ook op het moment dat na een reboot tijdens de installatie de hardware instellingen binnen de al geinstalleerde windows gebruikt gaan worden. [/quote:fb87984fb3]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...