Ga naar inhoud

HD (niet Raid) op RAID controller.


Aanbevolen berichten

mijn probleem, ik wil mijn hd aansluiten op mijn raid controller als niet raid zijnde. (er mogen alleen maar HD's op de raid aansluitingen) plan is: CDRW + CDROM op IDE 1 interne ZIP op IDE 2 en booten vanaf IDE 3 met HD Dit kan op mijn mobo (dfi ad70-SR) dit is hoe het moet[quote:701bbad70c] How to set up 4 HDDs (A,B,C,D) in onboard RAID channel: 1. Connect A HDD on one of RAID channels (master or slave) 2. Turn on the PC. 3. Press "Ctrl+F" to enter FastBuild Utility. 4. Select [1] Auto Setup. 5. Press "Ctrl+Y" to Save and restart. 6. Turn off the PC. 7. Replace A HDD with B HDD in the same position (HDD jumper setting is same as A HDD). 8. Repeat step2-7 with rest 3 (B,C,D) HDDs. 9. Last, connect 4 HDDs on RAID channel with respectively jumper setting and position. [/quote:701bbad70c] nu is mijn vraag, kan ik dat gewoon met mijn huidige HD doen, [b:701bbad70c]zonder[/b:701bbad70c] data verlies? antwoord van DFI[quote:701bbad70c] We don't guarantee it, due to it's not official installation procedure. [/quote:701bbad70c] Iemand ervaring mee?
Link naar reactie
Zelf heb ik het ook eens op die manier gedaan en dat is geen enkel probleem ook je data wordt niet aangetast. Hoewel ik je toch wel wil adviseren om een backup te maken als dat mogelijk is. _________________ "No, no, I'm not playing, I'm testing... give me that controller back... muaaaaaaa...." [ Dit Bericht is bewerkt door: Slashhead op 2002-02-01 16:29 ]
Link naar reactie
de drivers zijn ondertussen al geinstalleerd. (de hd zit nu gewoon op IDE1) en onder systeem staan Promise drivers. C: backuppen is geen probleem. Maar mijn D: partitie (beetje groot) wordt wel een probleem Kan mijn zoon niet verkopen dat hij zijn Harry Potter SaveGames kwijt is. oh wacht met ghost kun je wel opgeven dat iets maar 800 mb groot moet worden toch? Met Ghost k
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...