Ga naar inhoud

Iedereen met een ONSTREAM ....


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen. Ik heb altijd een gebrek aan harde schijf ruimte. Daarom wil ik de Onstream 60 GB SCSI 3 aanchaffen. Heeft iemand ervaring met deze streamers ? Kunnen ze als een soort harde schijf gebruikt worden ? En wat is ongeveer de snelheid als je van een harde schijf, of een CD kopieerd naar de onstream ? en hoe zijn de zoektijden ? Als iemand hier meer over weet, of er overige info over heeft zou'kt graag horen.
Link naar reactie
Ik heb zelf al een jaar of 3 een Onstream-drive. Ben zelfs Beta-tester geweest van de drive. Je moet het zien als een veredelde tapestreamer. Het is leuk om dingen op te archiveren, maar niet om als extra harde schijf te gebruiken. Zet er bijvoorbeeld je Divx-films op, om ze daarna naar je hardeschijf te kopiëren om ze vanaf daar te bekijken. Maar rechtstreeks van de onstream kijken gaat soms wel goed, maar meestal krijg je haperingen. Daarnaast vind ik de kwaliteit van het product ansich best netjes, zeker voor de prijs. Kwa snelheden moet je denken aan zo'n 1 MByte per seconde, in de praktijk. Zoektijden verschillen van 1 seconde tot meer dan 1 minuut. [ Dit Bericht is bewerkt door: TwwT_Unexplained op 2002-02-01 11:52 ]
Link naar reactie
Het is voornamelijk de bedoeling om op LAN party's en dergelijke divx materiaal direct naar de onstreeam te schrijven, vanaf HDD of cd. Als dat goed gaat, en duurt niet al te lang, vindt ik het goed genoeg. Voor kijken en branden zet ik ze dan toch naar HDD. Het systeem werkt wel hetzelfde als een zip-drive, dus dat erook een schijfletter in windows voor wordt aangemaakt ?
Link naar reactie
[quote:8b996a1088]Op 01-02-2002 14:32, schreef Quercus: Het is voornamelijk de bedoeling om op LAN party's en dergelijke divx materiaal direct naar de onstreeam te schrijven, vanaf HDD of cd. Als dat goed gaat, en duurt niet al te lang, vindt ik het goed genoeg. Voor kijken en branden zet ik ze dan toch naar HDD.[/quote:8b996a1088] Tja, met zoeken e.d. mee zet je een Divx-film in een minuut of 10 op de tape. Niet spectaculair snel dus, maar wel te doen. Maaruh..kun je niet beter zo'n snelle 24x schrijver kopen ofzo? Fik je een CDtje met het Divxje in minder tijd, en houd je nog geld over voor CDtjes ook. [quote:8b996a1088]Het systeem werkt wel hetzelfde als een zip-drive, dus dat erook een schijfletter in windows voor wordt aangemaakt ?[/quote:8b996a1088] Yep, dat wordt gewoon aangemaakt met de bijgeleverde software. Met het verschil dat de toegangstijden hoger zijn.
Link naar reactie
Ik verbruik veel HDD ruimte met (ver)werken van filmbestanden. Jammer genoeg kan ik geen extra harde schijven meer kwijt. Om divx bestanden meteen weg te branden vindt ik te link, omdat er veelal bad frames inzitten, die ik er eerst uit wil halen. maar het nachekken van alle files duurt ff, zodat ik ze eerst op de HDD's kwijt moet. Van alles wat ik begrepen heb is de Onstream niet een goede optie om als HDD opslag te gebruiken. Dus wanneer komen de 500 GB schijven uit :smile: ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...