Ga naar inhoud

Computer herstart uit zichzelf


Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een nieuwe computer. Hij doet het eigenlijk oke op een ding na: vaak als ik mijn computer aanzet dan start ie windows XP op. Als ik XP heb opgestart dan doet hij soms alles gewoon goed... maar vaak sluit ie na een tijdje helemaal volstrekt zonder reden af. Ik bedoel niet dat de computer Windows even netjes afsluit maar dat ie ineens piieewww whhoop opnieuw opstart dan zegt windows: >> Windows has recovered from a serious system error<< >>rapport wel/niet verzenden<< Meestal als ie dan opnieuw is opgestart doet ie het wel weer normaal maar ook niet altijd. Ik had ook een keer dat ie helemaal niet meer op wou starten: toen leek het net alsof mn hd niet op gang wou komen! Ik ging toen naar de zaak die mijn pc had verkocht maar toen deed alles het weer normaal! Kan iemand mij misschien helpen?
Link naar reactie
Het lijkt me dat je PC instabiel is. Kun je enige informatie geven over de software die je gebruikt? Om een voorbeeld te geven: ik heb op een laptop geconstateerd dat de Adaptec UDF reader en WIndows XP elkaar niet mogen. Zelf gebruik in Windows 2000. Ik verdenk bepaalde programma's zoals Wintune, Sisift Sandra, Zip drive software en misschien ook mijn Adaptec CD brander software, de oorzaak te zijn van instabiliteit. Ik heb bijvoorbeeld problemen met explorer (Windows verkenner). Een aantal programma's heb ik inmiddels verwijdert om na te gaan of het probleem daarmee is opgelost. Het kan ook gewoon een driver conflict of een hardware fout zijn. Heb je al in de log bestanden gekeken of daar zo nu en dan iets vreemds wordt gemeld?
Link naar reactie
De volgende toepassingen laad windows automatisch bij de startup: In mn tray staan: Zone Alarm MSN messenger Creative disk detector AudioHQ InCD Kazaa BlackIce defender HP printer programmaatje Winzip Webshots Creative EAX Download Acc. Plus En Winamp. Ik denkzelf eiegenlijk dat het aan mn hardware ligt: Mijn computer bleef ook een keer een paar keer totaal hangen nog voordat ik in het bios kon komen en het leek een beetje een soort geluid dat mn hd ofzo niet op gang kon komen. Ik ging toen naar de zaak toe waar ik mijn pc had gekocht en toen deed mijn computer het weer gewoon!!! **** very strange!!! **** Soms hoot ik ook een soort "hoog geluidje" "Bwwieeep" en dan is het weer over. Als mn computer eenmaal "opgang" is dan gebeurt er meestal ook niks meer mee: ik kan gewoon spellen als Max Pain, Quake III, Serious Sam en DF spelen! ik vind het allemaal erg raar en naar de zaak gaan waar ik mn computer gekocht heb lijkt ook niet te helpen want dan doet alles het weer perfect!
Link naar reactie
Als je denkt dat het een hardware probleem is moeten we natuurlijk een beetje meer info over je pc hebben (Cpu, koeler, videokaart enz). Start de pc in spellen (als je die speelt tenminste) ook opeens opnieuw op? Het zou namelijk een hitte probleem kunnen zijn... als je cpu te warm wordt kan ie ook raar gaan doen. Dat kan ook verklaren waarom je pc daarna ook niet meer gewoon opstart. suc6 ermee.
Link naar reactie
Mijn hardware: -MSI K7T266 PRO2 -Athlon XP 1600+ + Coolermaster tot 1.5/1.6 Ghz -256 mb DDR -7200 rpm 60 gb IBM hd -Geforce 2 ti 64mb -Soundblaster Live! 5.1 -10/100 mbit netwerkkaartje -Aopen 12x DVD -Lite-on 16x brander -Aopen 250 watt kast -Sony floppy -Labtec Arena speakertjes -Iyama HM 703 UT en een Hp prtintertje en canon scannertje Het gekke is dat ie nooit tijdens een spel zomaar is uitgegaan! Altijd zit ik net 1,2,3 4 of 5 min in Windows of tijdens het opstarten. Een enkele keer gebeurt het ook na 25 mins maar bija nooit. Als ik in mn bios kijk zie ik dat mn CPU 40 graden is en mn kast 35 graden. Helemaal niet zo warm dus! Ik heb toch zo'n vermoeden dat er iets met hd is... maar kan het zijn dat mn computer daar ineens plotseling van opnieuw opstart?? Weet iemand of er ook nog andere dingen zijn waar het aan zou kunnen liggen en die zo'n "pieeuuw"-geluid kunnen maken? Bij de zaak waar ik mn computer heb gekocht zeggen ze dat er niks met mn computer aan de hand is! -> -> ze merken nat. ook niks vreemds!
Link naar reactie
Voor je moederbord de nieuwste drivers dowloaden. (kan met meegeleverde software: lifeupdate)De nieuwste VIA 4 in 1 drivers kun je downloaden op de via site of opzoeken met http://www.google.com. Heb je bij je GF2 kaart eerst de orginele drivers geïnstalleerd? Zo ja, verwijderen en daarna nieuwe drivers dowloaden. De NVIDA detonator drivers (de niewste) werken prima. (www.nvida.com) Je geluidskaart levert tevens problemen op met XP. De nieuwste drivers lossen dit probleem op. ( http://www.creative.com ) De bovenstaande punten lijken mij de oplossing voor je probleem. Succes. Groet, Koen
Link naar reactie
Je laadt wel een heleboel rubbish , die je überhaupt niet altijd nodig hebt en allen mar geheugen kost. Met >>>eruit bedoel ik in msconfig vinkje weghalen. Met weg bedoel ik wegdoen. De volgende toepassingen laadT windows automatisch bij de startup: In mn tray staan: Zone Alarm >>>>>>>>is goede firewall, oké MSN messenger >>>>>eruit, start wel met OE Creative disk detector >>>>eruit AudioHQ>>>>eruit InCD>>>>eruit Kazaa>>>>eruit BlackIce defender>>>>>>weg HP printer programmaatje Winzip>>>>eruit Webshots>>>>eruit Creative EAX>>>>eruit Download Acc. Plus>>>>eruit En Winamp.>>>>eruit BlackIce is geen firewall, waarom dan naast een echte firewall (ZA) geïnstalleerd? Kijk van de audiodrivers welke je echt nodig hebt bij het opstarten.
Link naar reactie
Hebbie adsl? Bij een vriendin moest ik ook eens langs komen. Zij hadden hetzelfde probleem. Wat bleek: de configuratie gaf meer en andere netwerkkaarten aan dan er werkelijk in zat (winME). Ik heb alles verwijderd, ook protocollen, dun. Vervolgens NIC opnieuw geïnstallerd en toen draaide hij weer lekker. Misschien werkt het ook bij jou?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...