Ga naar inhoud

is dit een goede zelf samengestelde pc?


Aanbevolen berichten

Ik ken niet zo heel veel op computer hardware gebied en heb me gisteren een nieuwe PC bestelt met de onderstaande configuratie.Volgens de verkoper zou dit heel goed materiaal zijn, kan iemand dit bevestigen?Want de verkopers praten natuurlijk steeds in hun voordeel. - MIDI TOWER ATX CASE 300W - ASUS P4S333 ATX P4 SOCKET 478 MB - INTEL CPU P4 1.9Ghz - 512MB DDR PC 266Mhz - IBM HARD DISK 60MB IDE 7200RPM - SPARKLE GEFORCE MX400 AGP4X 64MB+TV OUT - PHILIPS 19" 109B2 COLOR MONITOR - PIONEER 16X DVD-ROM IDE - CREATIVE LABS SOUNDBLASTER AUDIGY PLAYER - SAMSUNG FLOPPY DRIVE 1.44MB - CHERRY AZERTY PS/2 MULTIMEDIA KEYBOARD - MS INTELLI PS/2 MOUSE
Link naar reactie
Het klinkt niet als een slechte configuratie, maar ik heb wel een paar dingen waar je aan moet denken. 1) MIDI TOWER ATX CASE 300W kan van alles zijn. Er is duidelijk verschil in kwaliteit van de voeding en kwaliteit van de kast zelf, zoals stevigheid van het binnenwerk, scherpe randen en uitbreidingsmogelijkheden. 2) IBM harde schijven zijn een vreemde zaak; je hebt mensen die er absoluut bij zweren, maar er zijn er ook die ze nog niet met een stok willen aanraden. 3) Als je spellen wilt spelen is deze videokaart waardeloos. De MX400 is een budgetkaartje, dat ongeschikt is voor de volgende generatie spellen. In zo'n zwaar systeem past veel beter een GeForce3 Ti200 of een Radeon 8500 als het om spellen gaat. Als je helemaal geen spellen wilt spelen is de videokaart niet zo belangrijk, hoewel andere kaarten (Matrox) wel een veel betere 2D beeldkwaliteit geven. 4) Voordat je een monitor koopt moet je er altijd even naar kijken, of de beeldkwaliteit goed bevalt. 5) Ik zou gaan voor Toshiba, maar Pioneer is ook een goed merk DVD-Rom 6) Uitstekende geluidskaart. 7) Muis en toetsenbord kunnen ook met een usb aansluiting i.p.v. ps/2. Persoonlijk geef ik daar de voorkeur aan, maar het maakt weinig verschil. Tja, ik zou geen P4 1,9 GHz nemen. Een Athlon XP 1700+ is nog iets sneller, voor een veel lagere prijs. Voor dezelfde prijs heb je een 1900+ of een 2000+, nog een stuk sneller. Je hebt dan ook een ander moederbord en een andere kast nodig, maar die zijn ongeveer even duur, of nog iets goedkoper. Let wel, die 1700+ werkt slechts op 1467 MHz, maar presteert toch beter dan een P4 werkend op 1900 MHz.
Link naar reactie
Misschien een idee geweest om die vraag eerder te stellen. Bijvoorbeeld voordat je iets besteld. Ik sluit me volledig aan bij egslim. Heb laatst persoonlijk ook voor de keuze gestaan tussen Athlon XP en Pentium 4, en ik heb voor Athlon gekozen. En precies om de reden die egslim beschrijft. Goedkoper en beter prestatie.
Link naar reactie
De Geforce 2 MX400 is misschien een budgetkaartje, maar games zijn er perfect mee te spelen. De Geforce 2 is wel een heel stuk goedkoper dan een geforce 3. Wat je neemt is een keuze die je zelf moet maken. Speel je vaak spellen, dan is een geforce 3 ti200 aan te raden. Als je niet zo vaak spellen speelt, dan zou ik een geforce 2 mx400 nemen. Spellen zijn daar ook nog goed mee te spelen, en deze kost veel minder geld. Zelf zou ik een grafische kaart van een 'bekend' merk kopen, zoals Asus of Cardexpert. Voor de rest ben ik het met egslim eens.
Link naar reactie
[quote:c8caee745a] Op 26-01-2002 22:25, schreef mlkmzs: De kaart heb ik niet nodig om spelletjes te spelen dus denk ik dat ik genoeg heb aan deze kaart.Het is wel de bedoeling dat ik af en toe eens een DVD ofzo op mijn pc zou willen bekijken. [/quote:c8caee745a] Hij hoeft dus geen kaatr om spellen te spelen. En als je een snelle videokaart wilt aanraden, waarom geen Radean 8500. Nieuwste drivers erbij en je hebt een snellere kaart dan de GF3ti
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...