Ga naar inhoud

Dia's naar cd branden.


Aanbevolen berichten

Welke cd's heb ik nodig om dia's naar cd te branden. De een zegt CD-R de ander CD-RW. Wat ik wil is mijn dia's in gedeelten naar cd weg branden. Dus als er b.v. 200 op gaan dan per keer 25 dia's naar de cd branden. Ik wil dit doen om te voorkomen dat er na een crash ik opnieuw moet beginnen met inscannen. Wie weet het? Bijvoorbaat dank. Harrie Ruben
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 2 maanden later...
quote:
Originally posted by Billybob: Je kunt het beste en CDRW aanschaffen want daar kun je meerdere malen mee naar toeschrijven bij een CDR kun je maar 1x schrijven

GOOD LUCK


Hallo, Al wil je 1000x naar een CDr schrijven.Dit kun je doen door de disk niet af tesluiten.Als hij vol is dan sluit je hem definitief af.

Link naar reactie
Dat van die TOC klopt maar volgens mij is een TOC maar 1MB. Dus bij iedere sessie op een CD-R(W) verlies je dan 1MB aan nuttige ruimte. Neemt niet weg dat voor H.Ruben volgens mij een RW de betere tussenoplossing is -> Schrijf in meerdere sessies de dia's naar CD. Wanneer de RW vol staat, kopieer je de inhoud terug naar HD en zet je het met een paar nieuwe dia's samen (je bent door de verschillende sessie's ruimte kwijt geraakt, dus op een nieuwe CD past meer) in een keer op een nieuwe CD-R. Die directCD oplossing is ook niet ideaal, want dat formaat kost ook een hoop aan overhead -> dus minder nuttige ruimte. Je kunt het natuurlijk weer wel gebruiken met een CD-RW en dan weer de bovenstaande procedure volgen. In beide gevallen geld natuurlijk dat je je RW na afloop wwer kunt wissen om opnieuw te gebruiken en je kunt de ruimte op CD-R's maximaal benutten. Tenzij je dat natuurlijk allemaal moeite voor niks vindt, omdat de prijs van CD-R's laag genoeg ligt. Dan kun je natuurlijk gewoon multisessie CD-R's branden...

------------------ "Ik geloof niet in heksen!", zei ze, en ze stapte op haar bezem...

[This message has been edited by Captain_Kansloos (edited 03-01-2002).]

Link naar reactie
quote:
Originally posted by stelf01: Hallo, Al wil je 1000x naar een CDr schrijven.Dit kun je doen door de disk niet af tesluiten.Als hij vol is dan sluit je hem definitief af.

1000 keer ? Lijkt me stug. Iedere keer dat je wat toevoegd wordt een compleet nieuwe Table Of Contents weggeschreven, en die is per keer minimaal 10 MB. Na maximaal 65 keer staat je CD dus VOL met TOC's, en bevat 'ie nog niks,nul aan data. Wat ik bedoel te zeggen is dus: als je wat aan een niet afgesloten CD wilt toevoegen, zorg dan dat dit een ruime hoeveelheid data is, en niet één of twee plaatjes per keer. Daarvoor wordt veel te veel ruimte verkwist.

Link naar reactie
quote:
Originally posted by ebouma: 1000 keer ? Lijkt me stug. Iedere keer dat je wat toevoegd wordt een compleet nieuwe Table Of Contents weggeschreven, en die is per keer minimaal 10 MB. Na maximaal 65 keer staat je CD dus VOL met TOC's, en bevat 'ie nog niks,nul aan data. Wat ik bedoel te zeggen is dus: als je wat aan een niet afgesloten CD wilt toevoegen, zorg dan dat dit een ruime hoeveelheid data is, en niet één of twee plaatjes per keer. Daarvoor wordt veel te veel ruimte verkwist.

Weet niet waar jij het over hebt, maar ik heb cd'tjes gebrand in meerdere stukken (een zelfs meer dan 10x) en deze zit nog niet eens over de 400 MB, dus wat jij zegt, gaat bij mij niet op

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...