Ga naar inhoud

Ik moet een keuze maken.....Wie Helpt?


Aanbevolen berichten

Al een tijdje ben ik op zoek naar een digitale camera en zit te kiezen tussen de -HP Photosmart 318 camera of de -HP Photosmart 612 camera Ze verschillen nogal in prijsverschil, en mijn eisen zijn dat ik toch wel goede foto's wilt maken waarna ik ze dan op mn computer zet en op cd brand. Maar welke is nou aantrekkelijker voor een student, en zitten er daadwerkelijk veel verschillen in? Kan je tevens ook met beide toestellen video clipjes maken met de sofftware zodat de foto's met muziek achtrgron worden afgespeelt etc? hoe lang is trouwens de batterijduur van de -HP Photosmart 318 camera -HP Photosmart 612 camera eigenlijk? als ik er bijvoorbeeld een geheugenplaatje van 128 mb erin doe, hoeveel foto's kan ik dan maken? Alvast bedankt....
Link naar reactie
Hmm nog niet veel bekend over deze twee cameras Als ik vragen mag waarom nu precies die twee cameras ? Hier een link naar een aardige site met reviews van verschillende cameras helaas staan die twee van jou er 'nog' niet tussen maar toch de moeite waard [url]http://www.dcresource.com/[/url] Het aantal foto's op een 128mb kaartje is niet echt simpel te beantwoorden maar ik probeer het toch even. Er zijn verschillende soorten 'type' fotos die je kunt maken zo zijn er de gewone JPG files (maar deze zijn ook al onder te verdelen in low/high/superhigh quality) ook zijn er tiff files, and raw files (ik kan er nog wat vergeten zijn) maar over het algemeen nemen tiff and raw files de meeste ruimte per foto in beslag maar de kwaliteit van deze fotos zijn hoger dan die van de jpg files. Van de JPG files neemt de superhigh de meeste mb in beslag en de low setting het minste. Het is dus een beetje schipperen wil je hele hoge kwaliteit dan kunner er minder foto's op een kaartje wil je veel fotos dan ga je enkele settings lager. _________________ Only the insane have strength enough to prosper [ Dit bericht is bewerkt door: Ghorghor op 2002-04-10 16:10 ]
Link naar reactie
bedankt voor al je informatie! ik kies voor deze cameras omdat ik erg veel goede verhalen over heb gehoord. HP schijnt hier erg betrouwbaar in te zijn en de fotos vloeiend. weet je {of iemand anders} welke penlittes je hiervoor het beste kan gebruiken...en hoeveel foto's je kan schieten tot dat de batterij leeg is? Alvast bedankt
Link naar reactie
De batterij duur verschilt per camera. Tevens verbruikt de camera meer als je veel gebruik maakt van de zoom functie en/of alleen maar gebruik maakt van het lcd schermpje. DE meeste camera's gebruiken de gewone penlites (al dan niet alkaline)(AA penlites) Ik zelf gebruik voor mijn toestel (Olympus 2100 UltraZoom) oplaadbare Ni/MH penlite AA batterijen deze zijn iets duurder dan de reguliere penlite batterijen maar gaan langer mee. Die HP'tjes kunnen deze NI/MH batterijen ook gebruiken. De twee toestellen die jij hebt uitgekozen kunnen [b:93ed2dfa8a]geen[/b:93ed2dfa8a] filmpjes maken. Hier heb ik even een vergelijkings onderzoek neergezet waarin de verschillende functies van de cameras vergeleken worden elkaar het zijn cameras in de prijsklasse van jou hp-tjes en de hp-tjes zitten er ook bij. [url=http://www2.activebuyersguide.com/abg/nav/RecommendationsPageHandler.cfm?random=0.49427344&PID=12X2X90X1087X936&SortOrder=&SortBy=&check=0&ChangeSortBy=brand_model&Compare=Compare&9794_MYFAV=on&46130_MYFAV=on&51076_MYFAV=on&51075_MYFAV=on&41688_MYFAV=on&27512_MYFAV=on&44753_MYFAV=on&54213_MYFAV=on&52998_MYFAV=on&52891_MYFAV=on&37040_MYFAV=on&49058_MYFAV=on&1505_MYFAV=on&27520_MYFAV=on&50220_MYFAV=on]klik hier[/url] Ik zelf weet niet veel van de HP cameras af Ik ga liever voor een digitale camera van een erkend/bekend producent van reguliere foto cameras. Wat ik je wel wil zeggen is laat je eerst goed informeren door mensen van een fotospeciaalzaak deze mensen weten vaak heel veel te vertellen over de verschillende toestellen en hun mogenlijkheden, voor- en nadelen. Vertel ze gewoon in welke prijsklasse je de camera zoekt of welke functies de camera moet kunnen uitvoeren en het [b:93ed2dfa8a]belangrijkste[/b:93ed2dfa8a] probeer ze even uit vraag of je de camera even in de hand mag houden etc etc echt goede fotospeciaalzaken zullen hier geen bezwaar tegen maken. Ik zou zeggen succes met het uitzoeken van een camera _________________ Only the insane have strength enough to prosper [ Dit bericht is bewerkt door: Ghorghor op 2002-04-10 17:05 ]
Link naar reactie
Ik heb sinds een jaar een HP Photosmart c618 en ben er tevreden over. (er is een eenvoudiger versie van, maar hier ken ik de nummer niet van). Het is een FOTO-camera dus filmen zit er niet in. Batterijen: niet herlaadbare gaan langer mee, maar het verbruik ligt tamelijk hoog, zèker als je met de flits gaat werken. Daarom ben ik nogal vlug overgeschakeld op herlaadbare batterijen. Het is echter zoals Ghorghor zegt: het verbruik hangt van allerlei factoren af: veel of weinig flitsen, je display veel of niet gebruiken,... In ieder geval: met opgeladen batterijen kan ik mijn chip van 32 mB volledig gebruiken. Hoeveel foto's je met je geheugen kan maken? Dit hangt af van de optie die je instelt : goed, beter, best. Ik werk meestal met 'beter' en krijg prima beelden van ongeveer 600kb. Stel je in op best, dan zijn de bestanden tweemaal zo groot. Ik heb o.a. een geheugen van 32 mB en hiermee kan ik 60 foto's nemen van ong. 600 kb. (met een geheugen van 16 mb kan ik 29 foto's nemen) 'k Hoop dat je er iets mee bent! :smile:
Link naar reactie
Hoi Passer, ja bedankt voor je reactie. Ik zelf zit een beetje te twijfelen aan de HP 318 of die jij hebt de 612. Kan je ook met jou camera als je er fotos mee maakt en ze vervolgens op de pc zet, ze achter elkaar laten afdraaien met bijv mp3 muziek erachter? Ik denk dat ik het lcd schermpje wel vaak zal gebruiken en het zoomen. Als ik er een kaart van 32mb inzet kan ik die dan helemaal vol schieten op de kwaliteit beter met regelmatig gebruik van het lcdtje?
Link naar reactie
[quote:d78fce0574] Op 10-04-2002 18:15 schreef Masterquestion: Hoi Passer, ja bedankt voor je reactie. Ik zelf zit een beetje te twijfelen aan de HP 318 of die jij hebt de 612. Kan je ook met jou camera als je er fotos mee maakt en ze vervolgens op de pc zet, ze achter elkaar laten afdraaien met bijv mp3 muziek erachter? > Hier kan ik je niet helpen, want ik gebruik hem alleen om foto's mee te maken. Indien je het wenst, kan ik je de helptekst van het programma eens mailen dan kan je zien wat hij allemaal wel/niet aankan. (Dan moet je me zelf eerst mailen - zie mailicoon hieronder)- want ik heb jouw mailadres niet) Ik denk dat ik het lcd schermpje wel vaak zal gebruiken en het zoomen. Als ik er een kaart van 32mb inzet kan ik die dan helemaal vol schieten op de kwaliteit beter met regelmatig gebruik van het lcdtje? [/quote:d78fce0574] > Ik denk dat het erom zal gaan. Ik heb op dat jaar slechts een maal die 32 mb volledig volgezet en als ik het me goed herinner waren de batterijen dan ver leeg. (en dan nog zonder het gebruik van de flits) - zeker ben ik er echter niet van. Maar al snel heb ik geleerd van voor alle zekerheid een extra stel batterijen bij de hand te houden. Als je herlaadbare koopt moet je ook maar een maal een uitgave doen... groeten!
Link naar reactie
Ik ben op internet geweest en het aanbod was ontzettend groot. ik zit nu te twijfelen, zowel in prijs als kwaliteit. { Mijn camera moet er ongeveer zo uitzien: CCD type 1/2.7" CCD pixels 2 Megapixels Max resolutie 1600 x 1200 Min resolutie 640 x 480 Lens optisch 36mm Digitale zoom moet goed zijn, ken zo snel niet de kwaliteiten. Diafragma bereik f4.6 , f9.5 Auto Focus/Manual ja/nee Sluitertijden 1/2- 1/1000sec interne/externe flitser ja/nee Flits mode auto/aan/uit/anti rode ogen/slow Scherpstel afstand moet oke zijn, weet zo snel niet wat goed is. Macro afstand 8cm - 12cm ISO waarde 100 Witbalans Auto, 6 settings Diafragma voorkeuze nee Sluitertijd voorkeuze nee Soort opslag JPEG Multimedia AVI met geluid Serie opnamen ja Interface USB Filtermaat nvt Zelfontspanner ja Voeding 2x AA batterijen, liefst NiMH voor de prijs klasse van ongeveer 380 euro. Als iemand een aantrekkelijke camera weet die ongeveer hieraan voldoet, waarbij uiteraard het merk een beetje bekend is, hoor ik het zeer graag. Alvast bedankt...
Link naar reactie
Voordat ik naar een foto zaak ga, zou ik het liefst nog even willen weten wat de volgende technische specificaties inhouden want dat is voor mij nog vrij onduidelijk en ik zou het wel graag willen weten voordat ik er naar toe ga: wat houd lens optich, diafragma auto manual sluitertijden CCd type bijv 1/2'6 en macro afstand in? Als iemand weet wat een van deze dingen betekenen bij een digitale camera of het liefst allemaal hoor ik het graag...Alvast bedankt! [ Dit bericht is bewerkt door: Masterquestion op 2002-04-11 18:21 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...