Ga naar inhoud
  • 0

Remote App voor MediaPlayer met NAS

anoniem

Vraag

Ik heb een NAS van Synology waarop films en muziek staan. Ik heb een PlayOn HD Mini mediaspeler van AC Ryan (inmiddels failliet) waarmee ik dat allemaal kan afspelen. Voor films helemaal prima, maar voor muziek moet (ook) de TV aan om zichtbaar door de muziekbestanden te kunnen bladeren. Met de afstandbediening van het apparaat gaat dit niet prettig, en ik wil die TV gewoon niet aan hebben... Ik zou dit graag via een App op een Android tablet (Nexus 7) willen gaan doen. Zo ver ik weet is er geen App voor de PlayOn die dat doet. Ik ben bereid een andere MediaPlayer (zonder eigen opslag) te kopen, maar ik heb geen flauw idee welke datgene kan wat ik zou willen. In het kort: via een Android app op mijn tablet wil ik de mediaplayer kunnen aansturen, en daarbij is het vooral belangrijk dat ik door de mappen en bestanden op mijn NAS kan bladeren, en playlists kan beren. Bestaat zoiets?
Link naar reactie

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
La maar zitte. 't Is al opgelost. Het kan gewoon met alle zooi die ik al heb. Op de MediaPlayer moet je DLNA/DMR aanzetten (dit wordt gelukkig ondersteund door mijn PlayOn) en dan kan het briljante Audio Station de device gewoon vinden, en dan wordt de muziek daar naar toe gestreamd. Werkt! Hiervoor moest ik in de Setup van de PlayOn wel het ding eerst een naam geven. Gek genoeg was dat veld nog niet ingevuld, en dat terwijl het apparaat op het netwerk gewoon bekend staat als PlayonHD... Ik moest in de Synology Diskstation ook eerst een User aanmaken die je dan in Audio station de rechten kunt geven om USB/UPnP renderer te mogen gebruiken. Als ik als die gebruiker inlog werkt het. Volgens de website van Synology wordt de PlayOn niet als DMR (Digital Media Renderer) ondersteund, maar dat doet hij dus wel, want ik ben er nu naar aan het luisteren :-) http://www.synology.com/support/faq_show.php?q_id=411&lang=us Ik heb alles nu gewoon via DSM uitgeprobeerd en geinstalleerd, en nog niet op mijn tablet, omdat ik die nog moet aanschaffen, maar er is een App voor Audio Station te downloaden, dus ik twijfel er niet aan dat dat gaat werken. Iedereen bedankt voor de aandacht. Roll out!
Link naar reactie
  • 0
Op 7/29/2013 om 9:05 PM, anoniem zei:

I have a Synology NAS that contains movies and music. I have a PlayOn HD Mini media player from AC Ryan (now bankrupt) with which I can play all that. Perfect for movies, but for music you have to turn on the TV to be able to visibly browse through the music files. This is not pleasant with the remote control of the device, and I just don't want to have that TV on... I would like to do this via an App on an Android tablet (Nexus 7). As far as I know there is no App for the PlayOn that does that. I am willing to buy another MediaPlayer (without its own storage), but I have no idea which one can do what I would like. In short: I want to be able to control the media player via an Android app on my tablet, and it is especially important that I can browse through the folders and files  FaceTime for Windows on my NAS, and playlists can bear. Does such a thing exist?

Nice! Looking for this very thing, can't wait until my ATV comes in today.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...