Ga naar inhoud

Veel functionaliteit in zo weinig mogelijk toestellen


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb op dit moment onder mijn tv een harddiskrecorder/dvd-speler om tv-programma's op te nemen en te bekijken en een tuner/versterker om naar de radio te luisteren. Wij hebben op dit moment nog geen digitale tv, maar willen dit wel nemen, dus komt er ook nog een decoder bij. De harddisk-recorder/dvd-speler heeft nogal wat kuren, dus ik vrees dat-ie het elk moment kan laten afweten. De decoder voor digitale tv kan een deel van diens functionaliteit overnemen, met name het opnemen van tv-programma's. We zullen dan echter een dvd-speler moeten bijkopen om dvd's te bekijken. We overwegen ook de aankoop van een degelijke mediaplayer om mediabestanden van de computer te kunnen afspelen. CD's beluisteren doen we via de computer die via een USB-dongle een een audiolink verbonden wordt met de tuner/versterker. Maar liever zouden we ook een cd-speler hebben waarop we rechtstreeks cd's kunnen afspelen. Kort gezegd willen we dus de volgende functionaliteit: * tv-programma's opnemen en bekijken * dvd's afspelen * cd's afspelen * audiobestanden van de computer afspelen * videobestanden van de computer afspelen * radio luisteren En dit met zo weinig mogelijk toestellen en door enkel de televisie aan te zetten als we ernaar kijken (dus niet om de bvb radio te luisteren) en liefst met toestellen van een degelijke kwaliteit en als het nog effe kan ook van een redelijke prijs :) Ik wil veel hè! Maar heeft iemand advies hieromtrent? Alvast bedankt! Nonijn
Link naar reactie
Ik denk dat je de meeste functionaliteit in een home theatre personal computer (htpc) kunt vinden (inbouwen). Ook digital video broadcasting is te ontvangen met de pc (en dan waarschijnlijk ook de radio kanalen). Dit vereist wel het nodige uitzoek- en instelwerk waarschijnlijk, want eentje die alles biedt wat je zoekt kant-en-klaar is denk ik niet te vinden. Wil je deze uitdagende klus niet aan, dan zul je moeten terugvallen op individuele apparaten die elk hun eigen ding min of meer goed doen (niet zo flexibel als een pc). Met b.v. een Humax/Samsung pvr (personal video recorder) voor dvb-c kun je prima digitale kabel tv/radio opnemen en luisteren, neem je er een blu-ray speler bij dan ben je qua optische disks ook helemaal bij de tijd. Een pvr of een blu-ray speler kan tegenwoordig ook, via je thuisnetwerk, gebruikt worden om bestanden af te spelen, echter veelal niet zo flexibel als een mediaspeler (wat je dan weer een extra kastje oplevert).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...