Ga naar inhoud

Eminent mediaplayer speelt bestand niet af...


Aanbevolen berichten

Hallo,ik heb voor iemand mini DV bandjes op een externe harde schijf overgezet zonder conversie (1 op 1 zonder kwaliteitverlies, 1 bandje is ongeveer 13 GB groot). Hij wilde vervolgens die mini DV bestanden via zijn mediaplayer van het merk Eminent afspelen op zijn lcd tv en dat deed hij dus niet,hoewel dit een AVI. bestand betreft. Moeten die bestanden geconverteerd worden om ze via de mediaplayer af te spelen? En zo ja ,naar welk bestand kan ik het dan het beste converteren ivm zo min mogelijk kwaliteitverlies. alvast vriendelijk bedankt, Pierre
Link naar reactie
DV-avi is een beetje een vreemde eend in de bijt voor mediaspelers en ik kan me voorstellen dat hij ze niet wil afspelen, dv-avi is een formaat bedoeld om te bewerken in een bewerkings programma en eigenlijk is het geen formaat voor afspelen, het is onpraktisch groot. Conversie gaat het mooiste naar mpeg2/dvd formaat aangezien dan de interlace bewaard blijft, je zou ook naar H264 in een mov of mp4 container kunnen omzetten maar of dan je interlace behouden blijft weet ik niet, dat zal afhangen van de encoder en de instellingen die je maakt. Als je de interlace verliest krijg je bij beweging in de video lelijke kartel randen om objecten die bewegen. Praktisch gezien zijn alleen mpeg2 en H264 in staat om interlaced video te bevatten, bij alle andere formaten word de interlace bij het coderen opgeheven en dat gebeurt meestal rampzalig slecht waardoor je die kartelranden krijgt. Dit probleem speelt ook bij Divx-Xvid,wmv,de meeste flash video, en al die andere codecs voor het avi en mov formaat. De betere, zo niet beste, encoder(die ook de interlace field order goed kan inschatten) voor mpeg2/dvd is nog altijd TMPenc's plus-encoder versie 2.5 die gratis voor een paar weken volledig is te gebruiken, daarna vervalt de mpeg2 mogelijkheid. http://tmpgenc.pegasys-inc.com/en/product/tp.html De trial/full stopt helemaal na 2 weken, de "free" version blijft werken maar na een paar weken zonder mpeg2 en heeft dacht ik ook geen handige wizard,zonder wizard moet je weten wat je moet doen anders mislukt de codering. Als je mpeg2 kiest en een datarate kunt instellen zou ik kiezen voor ongeveer 6 Mbs in VBR mode, je krijgt dan een mpeg2 die zichtbaar identiek is aan de dv-avi en ongeveer 4x zo klein aan data. Voor het onderste uit de kan kies je de maximale datarate en CBR alhoewel dat visueel weinig meerwaarde heeft. Voor de audio kies je mpeg audio en niet de ruimte vretende wav audio.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...