Ga naar inhoud

Geen Dolby 5.1 van de pc via hdmi naar de versterker


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, ik heb onlangs een \Onkyo HTS-5405B versterker + 5 boxen + subwoofer gekocht. Deze set heb ik via hdmi gekoppeld aan mijn pc. Ik krijg prima geluid door de boxen heen, maar het is stereo geluid dat via een instelling op de versterker door alle vijf de speakers afgespeeld wordt. Dit terwijl ik gewoon films met Dolby Digital op mijn pc heb staan. Ook testfilmpjes met 5.1-geluid worden niet netjes afgespeeld maar gewoon in stereo. Hebben jullie een idee wat het probleem kan zijn? Videokaart is ATI Radeon HD 5670 die gewoon 5.1 geluid door de hdmi-kabel kan sturen volgens de specificaties, ik gebruik Windows 7 icm met VLC Media Player (Windows Media Player en Media Center heb ik ook geprobeerd).
Link naar reactie
Waarschijnlijk stuurt VLC maar 2.0 uit, en dat kan je wel instellen dat hij 5.1 uitstuurt, maar geen idee hoe dat precies moet. Probeer xbmc eens : Download en installeer XBMC eens: http://xbmc.org/download/ ga daar naar: "instellingen", dan naar "systeem", "Geluidshardware". Geluidsuitvoer: HDMI Geluidskanalen: 5.1 Versterker ondersteund AC3 aan t/m Versterker ondersteund DTS-HD aan Dan krijg je wel 5.1 audio. (en een fijnere player)
Link naar reactie
Bedankt voor de reactie. Ik heb XMBC geinstalleerd en deze geeft inderdaad het juiste signaal (in dit geval dts) door aan de versterker. Ik vind XBMC niet erg fijn werken omdat ik het vrij log vind en veel opties vind hebben die ik niet gebruik. Inmiddels ben ik er uitgekomen met VLC Media Player, je moet "A/52 over S/PDIF" aanklikken als audio-apparaat. In ieder geval bedankt!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...