Ga naar inhoud

'Zoemend' geluid bij gebruik van koptelefoon.


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een nieuwe koptelefoon van AKG, maar wanneer ik deze op mijn laptop aansluit hoor ik door de koptelefoon een 'zoemend/scheurend/storend' geluid... Wanneer ik de koptelefoon bijv. op mijn telefoon aansluit heb ik hier geen last van. Ik heb andere (oude) Apple oortjes geprobeerd op mijn laptop en als ik dan goed luister hoor ik ook heel zachtjes dat 'zoemende' geluid. (Zachtjes omdat die oortjes van Apple eigenlijk niet meer goed werken) Dus ik ben bang dat het aan de laptop ligt, ik heb iets gelezen over een slecht contact of dat de aansluiting niet meer goed werkt.. ?¿? Mijn vraag is wat ik hier aan kan doen en óf ik hier wat aan kan doen ? Ik hoop dat er een eenvoudige oplossing bestaat, want ik ben niet in staat om mijn laptop uit elkaar te halen of iets. :P Ik heb ook iets gelezen over een tussenkabeltje waarmee je de hoofdtelefoon op een USB poort kan aansluiten.. zou dat een oplossing zijn of kan het ook nog anders? Alvast bedankt!
Link naar reactie
Computers zijn in het algemeen niet de meest ideale apparaten voor het afspelen van audio op hoge kwaliteit. Dat komt door de grote hoeveelheid storingsbronnen in een computer en de doorgaans wat lakse houding van fabrikanten om al die stoor signalen af te schermen. Wat je hoort zijn waarschijnlijk bus signalen op hoge frequenties die storen op de audio bus of bv de harde schijf motor en/of activiteit. Zoals hierboven al geadviseerd; de afspeelsoftware zo hard mogelijk zetten zodat je master-volume zo laag mogelijk kan staan en je dus zo min mogelijk de stoorsignalen versterkt.
Link naar reactie
Er is iets veranderd!! Ik duwde per ongeluk met mij hand op mijn laptop rechtsonder van de pijltjestoetsen, een beetje bij de plek waar ik de koptelefoon aansluit, en het geluid is ineens een stuk minder of eigenlijk bijna niet meer hoorbaar! Echt heel vreemd.. maargoed wel beter dat het nu over is in ieder geval! Mijn koptelefoon had overigens geen aparte audioniveau regelaar, en inderdaad ik merkte ook wel dat wanneer ik het volume van de afspeelregelaar hoger zette, het storende geluid minder hoorbaar was.. maar vaak nog nét teveel om er geen last van te hebben. Maar bedankt voor jullie reacties!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...