Ga naar inhoud

PPS naar Video Converteren


Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
Hoe is de muziek dan uit sync gekomen? Was de muziek wel in sync met de text in PP? Of had de pps nog geen muziek en heb je die later aan de video toegevoegd? Als de pps al muziek heeft en wel synchroon loopt dan is het dus een conversie probleem en dus is de converter software de schuldige. Als de muziek pas later bij de complete video geplakt is dan ligt je probleem daar. Ik stel me zo voor dat je eerst de pps hebt gemaakt en toen bij de conversie van pps naar video de muziek er bij hebt ingevoegd? De oplossing dan is om of in pp de muziek al toe te voegen en te syncen of je maakt eerst van de muziekloze pps een video en voegt in een videobewerkingsprogramma de audio toe, de meeste video bewerkingssoftware heeft mogelijkheden om de audio te "verschuiven" tov de video.
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie. Ik zal proberen zo goed mogelijk uit te leggen wat het probleem is: In de PPS was de muziek wel synchroon met de tekst. Het was een niet door mijzelf gemaakte PPS maar een 'kant en klare'. Toen ik echter de eerste keer had geconverteed naar film werd er geen muziek bij afgespeeld zoals in de PPS. Ik zag onder de knop Geavanceerd een aantal opties: Video: Resolution:640*480,Encoder:Xvid,Frame rate:(blanco), Bitrate:150Kbps Audio: Sampler rate:44100Hz,Encoder:MP3,Channel:Channels Stereo, Bitrate:128Kbps En in het volgend venster de Output Folder Ik heb dat zo gelaten en hem aan het converteren gezet. Toen hij daarmee klaar was heb ik hem afgespeeld, echter ik hoorde geen muziek... Daarom ben ik nog es bezig gegaan en heb toen wel de muziek toegevoegd. Apart dus. De instellingen heb ik zo gelaten als ze waren. Ik wist niet hoe ik dat in moest stellen. Het 'verschuiven' dus. Daarom loopt waarschijnlijk ook de diashow(de tekst daarvan) niet synchroon met de muziek. Groetjes, Margreet
Link naar reactie
Als ik het dus goed begrijp heb je later aan de VIDEO de muziek toegevoegd in een video bewerking software? Heb je daarvoor misschien zelf de muziek gedownload(of van cd)? , als deze gedownloade muziek wat meer of minder stilte aan het begin van het nummer heeft verklaard dat de off-sync. Maar het kan/zal ook zo kunnen zijn dat de muziek in de pps een korte ingelaste pauze aan het begin heeft in de pps zodat muziek en text in sync zijn, als jij alleen de kale muziek gebruikt heb je uiteraard niet die pauze en gaat de boel uit sync. Als je de muziek in videosoftware hebt toegevoegd aan de video is het dus zaak om even in de video software te kijken hoe je de audio kunt verschuiven, meestal kun je het gehele audio spoor(track) met de muis naar links of naar rechts slepen en zo verschuiven tov de video. Of soms kun je ook voor de audio track een delay (vertraging) instellen, bv door links te klikken in de audio track of via het menu "edit" oid. Bij het instellen van een delay gaat dat vaak in milliseconden (ms) (dus 1/1000 seconde, als je dus 1100 instelt is dat 1,1 seconde. Het woord delay betekent "verlaten"(later maken) dus je verlaat dan de audio 1,1 seconde tov de video,dus dan begint eerst de video en 1,1 seconde later begint pas de audio. Als je een minteken ( dus - ) voor de waarde zet word de audio niet verlaat maar vervroegd, dan begint dus eerst de audio en 1,1 seconde later begint pas de video.
Link naar reactie
Ja, ik heb dus idd later muziek vanuit een opgeslagen map van mijzelf toegevoegd. Dat was een mp3. Eigenlijk noodgedwongen omdat de muziek het bij de eerste keer niet deed. (het betrof dus een nummer van Abba, een niet te lawaaierige intro en dan zang). Als ik het goed begrijp moet je dus in de PPT2Video de muziek kunnen 'verschuiven'. Ik moet alleen nog even kijken hoe ik in bewuste software dat kan doen. Ik heb ooit in het grijs verleden eigen video met geluid vanaf pps gemaakt in Nero, maar ik weet niet meer hoe ik dat gedaan heb. Ik hou je op de hoogte. Bedankt voor de tips! Groetenissen, Margreet.
Link naar reactie
Of ppt2video de audio kan verschuiven weet ik niet, gangbare video bewerkingsoftware kan dat doorgaans wel maar ppt2video is miz niet echt een gewoon videobewerkingprogramma, het is meer een soort converter. Als ppt2video het niet kan blijft de andere optie open: je zet de pps om naar een video bestand en voegt in een videobewerkingssoftware de audio toe. Dat kan gratis met bv Virtual dub vooropgesteld dat het videobestand een AVI is. Je opent de avi,kies audio/full processing mode en dan audio/wav audio... , en voegt je audio toe (in wav of mp3 formaat),een evt waarschuwing van virtualdub dat je mp3 audio toevoegd en dat dit eigenlijk niet mag kun je negeren, kies onder video/direct stream copy. Onder audio/interleaving/audio skew correction kun je de vertraging of vervroeging instellen zoals ik al eerder heb uitgelegd. Houd er rekening mee dat afspelen en de audio sync controlleren in Virtualdub niet echt goed gaat, het programma is er doorgaans te traag voor, je zult dus de video moeten opslaan, afspelen met mediaspeler, opmeten (stopwatch/horloge) hoeveel de sync moet worden gecorrigeerd en dit instellen in Virtualdub en de video vervolgens nogmaals opslaan. Save de avi en klaar.
Link naar reactie
Ik heb opnieuw de pps geconverteerd naar avi met PPT2video-converter. (ik had specifiek naar converters gegoogled destijds en kreeg deze dus, waarschijnlijk is hij alleen maar een converter denk ik) Ik heb de avi proberen te openen in Virtual Dub maar krijg volgende foutmelding: Couldn't locate decompressor for format 'XVID'(unknown) Virtual Dub requires a Video for Windows(VFW) compatible codec to decompress video Direct Show codecs, such as those used by Windows Media Player, are not suitable. Ik moet er wel bij zeggen dat toen ik hem via de officiele website wou downloaden, mijn anti-virusprogramma(Nod32 Smart Security 5) begon te protesteren dus heb ik hem vanaf een andere site gedownload.(source forge). En dat ging wel goed. Uh...wat is hier aan de hand, en hoe kan ik dat oplossen? Groetenissen, Margreet.
Link naar reactie
Ah, je mist de Xvid codec, kennelijk zit in je converter de codec ingebouwd en speel je af met software die ook de codec heeft ingebouwd. Virtualdub heeft geen codecs ingebouwd en dus heb je deze nodig om de video te kunnen openen. Je hebt dus de codec nodig en moet deze even installeren , je vind hem hier: http://www.digital-digest.com/software/download.php?sid=1052&ssid=0&did=1
Link naar reactie
Hallo rwilligen, Ik heb geprobeerd via VirtualDub,onder audio/interleaving/audio skew correction de vertraging of vervroeging in te stellen, maar als ik daarbij een + of min voor het cijfer invoer, schijnt hij dat niet te onthouden. Ik kan niet anders dan op OK drukken voor het opslaan van die instellingen. Uh...wat doe ik fout??? Groetenissen, Margreet.
Link naar reactie
Een plus teken (+) werkt idd niet en is ook niet nodig aangezien bv. 5000 ms al een positieve waarde is, daar moet je dus geen + voor zetten anders onthoud hij het idd niet. Het begeleidende textje in vdub is voor ons nederlanders wat verwarrend aangezien dat spreekt van "positive values", dat betekent dus niet een plus er voor zetten maar gewoon positieve waardes. De min zou wel gewoon moeten werken, net nog even geprobeerd en het werkt prima, je vult toch wel milliseconden in?, dus voor -1 seconde moet je -1000 in vullen want 1000 milliseconden is 1 seconde. Let er ook op dat je daadwerkelijk de - gebruikt en niet de _ Overigesn heb ik wel een klein foutje in mijn "manual" gegeven: ik stel dat je voor de audio de optie "full processing mode" moet aan klikken maar dat hoeft niet, gewoon laten staan op "direct stream" werkt goed,sneller en behoud beter de kwaliteit. Deze opties zijn wat Virtualdub vrij uniek maakt in video land, "Direct stream copy" betekent dat de audio/video rechtstreeks zonder verder bewerking aan de audio of video zelf word gekopieerd. Full processing mode betekent dat de audio of video volledig door de software mangel word gehaald en dus ook opnieuw moet worden gecomprimeerd mbv een codec, dat kost veel tijd en vooral kwaliteit. Virtualdub wijkt hier in af van andere programma die altijd in full processing mode werken. Je kunt met virtualdub dus heel eenvoudig, met volledig behoud van kwaliteit en dus ook zeer snel basis bewerkingen uitvoeren aan avi video's zoals plakken,knippen,audio aan video toevoegen en audio/video synchronisatie door zowel de audio als video op "direct stream" te zetten.
Link naar reactie
Bedankt voor je uitleg. Ik heb dus wel de fout begaan door de "positive values" wat te letterlijk op te vatten,door er dus een +teken voor te zetten ipv er gewoon een getal in te zetten zonder + teken. Het min teken heb ik nog niet geprobeerd, omdat ik begreep uit de uitleg in het programma, bij InterleavingOptions,Audio Skew Correction dat je dan de muziek als hij te laat inzette (vergeleken bij de tekst)kon 'vervroegen'. En in mijn geval zette de muziek juist te vroeg in vergeleken bij de tekst. Plus, ontdek ik nu, dat ik heb verzuimd rekening te houden met de miliseconde, dus duizendtallen neer te zetten ipv het gewone cijfer. Ik ga nu bezig in de 'Direct Stream Copy' Ik hou je op de hoogte Groetenissen, Margreet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...